Publicado 23/09/2019 20:40

Front comú dels alcaldes del Pla d'Urgell per exigir a Foment un tercer carril i millores urgents a l'A-2

Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

Asseguren que la via s'ha quedat "obsoleta" per assumir els més de 33.000 vehicles al dia que hi passen i insten al Segri, l'Urgell i la Segarra a sumar-se a la petició

ACN

Mollerussa.-El Consell Comarcal de Pla d'Urgell ha celebrat aquest dilluns al vespre una cimera d'alcaldes de la comarca per consensuar un manifest per exigir al Ministeri de Foment la millora i construcció d'un tercer carril en els dos sentits de la marxa a l'autovia A-2 al seu pas per les comarques de Ponent. Els alcaldes consideren que des de la seva posada en servei fa més de 27 anys, l'autovia s'ha quedat "obsoleta" per assumir un volum de trnsit que amb dades de 2017 situava en 33.339 vehicles per dia al seu pas per Mollerussa. El president del consell i alcalde de Poal, Rafel Panadés, ha remarcat que les queixes per l'estat malms del ferm en alguns punts del traat han augmentat d'una manera més agreujada aquest darrer any. Així mateix també ha incrementat la sinistralitat amb accidents mortals passant d'1 a 4 aquest 2019 en comparació amb l'any passat.

La cimera d'alcaldes del Pla d'Urgell ha acordat un manifest amb dues peticions concretes adreades al Ministeri de Foment, titular de l'A-2. La primera és l'execució de les obres necessries per a la construcció d'un tercer carril en els dos sentits de la marxa amb l'objectiu d'incrementar la seguretat i contribuir a reduir els "constants" accidents que es produeixen en el tram lleidat. La segona mesura és actuar amb la "major brevetat possible" al tram lleidat de l'autovia per a la "millora i la conservació ptima del ferm".Est previst que el contingut d'aquests acords es traslladi al Ministeri per també als ajuntaments de Ponent de les comarques per on discorre l'A-2, als respectius consells comarcals del Segri, l'Urgell i la Segarra, a la Diputació de Lleida, a les Cambres de Comer de Lleida i Trrega i al Departament de Territori i Sostenibilitat.Al manifest es posa de relleu que l'autovia A-2 és "l'única opció de via rpida" al Pla d'Urgell i que per aquest motiu esdevé un dels "principals corredors de mobilitat territorial" de la comarca. El traat passa pels termes de Bell-lloc d'Urgell, Sidamon, Palau d'Anglesola, Fondarella, Mollerussa, Vila-sana, Golmés i Castellnou de Seana, des que es va posar en servei fa més de 27 anys.També s'indica pel que fa a l'economia que l'A-2 és "estratgica", especialment per al sector agroalimentari i logístic de la comarca. Segons dades públiques del sl logístic a Lleida, la superfície de magatzem logístic de la comarca ja era de 120.000 metres quadrats al 2015, només superada pel Segri a les comarques de Ponent. Conseqüentment, el volum de trnsit pesat que s'hi registra a l'A-2 és elevat.Els alcaldes volen que es construeixi un tercer carril en els dos sentits de la marxa en la totalitat del tram lleidat per "augmentar la seguretat i minimitzar les congestions" viries que es registren, sobretot quan hi ha algun accident. Precisament respecte a la sinistralitat s'ha volgut posar el focus en el fet que aquest 2019 ja hi ha hagut 4 víctimes mortals a l'A-2 al seu pas per la demarcació de Lleida mentre que l'any passat només 1 tot i que al 2016 i al 2017 també n'hi va haver 4.Finalment, respecte a la densitat de vehicles, les darreres dades publicades al 2017 indiquen que l'A-2 va registrar al seu pas per Mollerussa 33.339 vehicles al dia. Si aquesta xifra es compara amb l'AP-2 és significativament superior ja que les dades apunten que el traat lleidat de l'autopista registra una mitjana de 10.500 vehicles al dia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés