Actualitzat 19/03/2017 16:55

La fira de Sant Josep de Mollerussa tanca una de les millors edicions dels últims anys amb més visitants i negoci

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Segons els organitzadors, el certamen deixa a la comarca del Pla d'Urgell un impacte econòmic directe i indirecte de més de 12 milions d'euros

ACN

Mollerussa.-La fira de Sant Josep de Mollerussa tanca aquest diumenge una de les millors edicions dels últims anys amb un increment de més de 15% de visitants i professionals. El bon temps i les ganes d'invertir del sector agrari han estat els millors aliats del certamen, que és referència a Catalunya en maquinària agrícola. Aquest any Sant Josep ha reunit 304 expositors, un 7% més que l'any passat. Feia 15 anys que el certamen no assolia unes xifres d'exposició tan bones i les expectatives de creixement s'han complert, segons els organitzadors, que donen per fet que s'han superat àmpliament els 150.000 visitants de l'any passat i els 1.500 assistents a les jornades tècniques. Bones impressions també de negoci que han conformat els expositors de maquinària agrícola. Segons Fira de Mollerussa, Sant Josep deixa a la comarca del Pla d'Urgell un impacte econòmic directe i indirecte de més de 12 milions d'euros.

La de Mollerussa és la fira de maquinària agrícola més important del país juntament amb la de Sant Miquel de Lleida i per això es considera un bon termòmetre de l'estat del sector. El president de la Fira i alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, ha assegurat que "tanquem una molt bona fira, de les millors dels últims anys" i això es deu al bon temps i també "respon a l'estat d'ànim general del sector, de l'expositor i del visitant, que han respost a l'expectativa que ja teníem inicialment".D'altra banda, Solsona també ha apostat per definir una "estratègia global" amb la fira de Sant Miquel de Lleida que permetés als dos certamens ser "no només complementaris sinó més competitius". La clau, afirma, és que cadascuna s'especialitzi encara més en el seu àmbit -Mollerussa en la maquinària agrícola i Lleida en la fruita- amb l'objectiu "d'ampliar el target objectiu de cada certamen". I això només és possible si les dues fires estan "ben coordinades" de manera que "sumin per multiplicar".Per la seva banda, el director de Fira de Mollerussa, Poldo Segarra, ha detallat que la fira genera un volum de negoci que supera els 12 milions. Uns 150.000 euros són directament a través de contractació de personal (més de 130 treballadors) i de serveis de la fira. A això cal sumar els 8 milions de l'impacte econòmic dels expositors i els 4 milions de l'impacte induït que generen el visitants. Segarra ha afegit que, malgrat que hi ha sectors com el cereal o la fruita que no passen pel millor moment de preus, les dades de la fira indiquen que "hi ha més moviment econòmic i més interès, perquè en aquesta fira és on els professionals venen a fer la inversió per preparar la nova campanya agrària que està a punt de començar".Aquest any Sant Josep ha comptat amb més de 23.200 metres quadrats d'ocupació neta entre el recinte exterior, les piscines i els pavellons firals, 4.000 més que en la darrera edició. També s'han organitzat una quinzena de jornades tècniques que han combinat el vessant informatiu amb demostracions sobre el terreny.L'increment més destacat d'expositors a l'edició d'enguany de la Fira de Sant Josep té lloc al recinte exterior, amb un 15%, sobretot gràcies al fet que enguany hi ha presència de les firmes de tractors, en el marc del 3r Saló de Tractor, certamen biennal que ha reunit 13 empreses. El 37è Saló de l'Automòbil ha comptat amb 22 firmes de vehicles nous, dues més que l'any passat.Els organitzadors també remarquen la presència institucional per part de la Generalitat a la fira, que va comptar divendres amb la consellera de la Presidència, Neus Munté, com a responsable de la inauguració oficial; el conseller d'Interior, Jordi Jané, que va presidir aquest dissabte el dia de la comarca; i la consellera d'Agricultura, Meritxell Serret, que clourà la fira aquest diumenge.

Contingut patrocinat