Publicado 22/2/2019 6:33:35CET

El FineArt d'Igualada arrenca amb el repte de mantenir els 40.000 visitants

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El festival arriba a la setena edició amb rcord d'exposicions, sumant nous espais i una mplia varietat de continguts

ACN

Igualada.-El FineArt d'Igualada arrenca aquest divendres la setena edició amb el repte de mantenir els 40.000 visitants del 2018. Compta amb 54 exposicions, la xifra més elevada de la seva histria, repartides en 23 localitzacions. Aposta per la qualitat -amb molts fotgrafs de renom-, i la varietat de continguts. A més, per primera vegada s'exposa dins d'una església i inclou una mostra de gran format, amb obres que superen els quatre metres.

Ramon Muntané, director del FineArt, explica a l'ACN que el festival ha crescut més que mai per sense perdre "qualitat". Posa com a exemple la presncia d'autors com Ferran Freixa "a qui feia anys que li demanvem que vingués". El fotgraf barceloní és el protagonista de l'exposició més gran de totes, amb 135 imatges, entre les quals hi ha fotografies de l'incendi del Liceu. S'ubica al Museu de la Pell. Fotgrafs d'arreuEn aquesta setena edició hi participen fotgrafs provinents del Panam, Argentina, Mxic, Xile, Estats Units, Polnia, i també de Galícia, Andalusia, Aragó i de Catalunya. Destaca el nord-americ Jim Doukas, el mexic Carlos Ponce, l'argentí Guillermo de Angelís, el fotgraf panam Johams Leguisamo, la xilena Kati Riquelme o la polonesa Hanna Jarzabek. A nivell estatal hi ha Enric Mestres, Mireia Alises, Paula Costantino, Pep Gol, Miguel David, Margarita Fresco, Luis Vázquez Álvarez, el duet de Jordi Guillumet i Mnica Roselló o Gabi Guiard.La mostra 'més gran'Aquest FineArt compta amb la mostra més gran de la seva histria, amb obres de quatre metres d'alada. La igualadina Marta Guitart, ara resident a Nova York, ha volgut plasmar a la faana del Museu de la Pell un treball que combina "les noves tecnologies amb el passat txtil d'Igualada", diu l'artista, que reconeix que "mai havia vist" el seu treball imprs "en aquestes dimensions". Per a l'exposició 'Electro-Teixits 1.0', la igualadina va escanejar elements vinculats al txtil. El resultat combina obres "abstractes amb altres que deixen més a entreveure de quin objecte es tracta", explica, tot definint-la com una mostra de "teixits electrnics".'Electro-Teixits 1.0' vesteix la faana principal del Museu de la Pell. Segons han avanat des de l'organització, es mantindr un cop acabi el FineArt fins a la prxima edició del REC.0.Del paisatge a la denúnciaUn altre dels distintius del FineArt és la varietat de continguts, que van dels paisatges o la fauna a la denúncia. Del primer grup, Muntané destaca la mostra 'Pingüino' d'Iñaki Relanzón i que es pot veure a la Rectoria. L'exposició, explica el mateix autor, est formada per una trentena d'imatges en les quals es poden veure "pingüins de diferents llocs del món i que han estat capturades al llarg de deu anys".Alhora, per, el FineArt no passa per alt el context i inclou, per exemple, una mostra del fotoperiodista Jordi Borrs sobre el procés catal o una de la polonesa Hanna Jarzabek sobre el collectiu "LGTB quan arriba a la tercera edat", explica Muntané.Jocs de Llum a l'AdoberiaDe les mostres d'aquest FineArt també destaca la que protagonitzen Jordi Guilllumet i Mnica Roselló a l'Adoberia. Es tracta, explica Guillumet, "d'una reflexió sobre els límits de la percepció" i on l'espectador "té un paper molt actiu", afegeix ella. 'La vista renuncia' es basa en unes projeccions on s'utilitzen objectes per a construir edificis a través del poder de l'ombra.Una exposició a l'esglésiaAquest FineArt incorpora Les Josefines com a sala d'exposicions. "Ser la primera vegada que portem les exposicions a l'esglesia", diu el director del festival. Muntané explica que la localització no és casual i respon a la voluntat "de donar a conixer el patrimoni". S'hi podr veure una mostra sobre refugiats que arriben a Grcia.Acord amb l'ONCEEl FineArt inclou, a més i per primera vegada, l'exposició d'una artista invident. La mostra, que arriba grcies a un acord del festival amb l'ONCE, és de Carme Ollé, qui "no veu més enll d'un pam i utilitza aquesta proximitat", diu el director. Pels seus retrats, afegeix, "utilitza elements com miralls o tolls, es basen en reflexos".Llista d'esperaEl FineArt és un festival "consolidat", diu el director. Queda pals amb el fet que no ha arrencat l'edició de 2019 i ja tenen llista d'espera per la del 2020. Muntané explica que a banda dels artistes buscats per l'organització, any rere any reben més propostes de fotgrafs que els hi demanen per participar i han de fer "selecció". Al maig, que és quan obren la convocatria "prcticament ja podríem tancar el cartell", assegura, tot afegint que a hores d'ara ja tenen "compromisos" emparaulats per a l'edició de l'any vinent.