Figueres aprova augmentar el sou de part de la plantilla municipal

Publicado 8/11/2018 19:09:45CET

L'interventora informava negativament de l'acord però el ple ha pactat encarregar un informe jurídic que "avali" l'increment previst

ACN

Figueres.-L'Ajuntament de Figueres ha aprovat l'acord per augmentar el sou del personal de la Guàrdia Urbana, el del servei de neteja i el dels treballadors amb sous més baixos. L'acord inclou encarregar un informe jurídic que avali que el complement específic que es vol aplicar al personal per incrementar-los el sou s'ajusta a llei i que justifiqui que els treballadors estan executant més tasques de les que figuren a les seves fitxes de treball. La mesura s'ha adoptat arran de l'informe negatiu de la interventora, que alertava que no s'havia justificat prou la mesura i que es pretenia aplicar parcialment la catalogació de llocs de treball de 2012 suspesa. Tots els grups excepte C's que s'ha abstingut, han donat suport a la mesura llargament reivindicada.

L'alcaldessa, Marta Felip, ha celebrat l'aprovació de l'acord que posa punt i final a un llarg període de negociació. "Durant aquest temps hem vist com s'incrementava la feina i les funcions dels treballadors però teníem un decret que et deia que no podies augmentar el sou", ha dit. I és que l'Ajuntament va aprovar l'any 2012 una catalogació de llocs de treball però va suspendre la seva aplicació en termes econòmics perquè la Llei d'Estabilitat Pressupostària ho impedia. Malgrat això, els treballadors feia anys que reclamaven que s'apliqués i aquest estiu la tensió va derivar en una vaga de la Guàrdia Urbana (a la qual es va adherir la resta del personal afectat) que va consistir en no fer hores extra. La mesa de negociació va tancar un acord el mes de setembre, que establia aplicar l'increment a través de complements específics per a la policia, el personal de neteja i els treballadors amb els sous més baixos. Segons ha explicat Felip i el regidor de Recursos Humans, Jordi Masquef, en el cas de la Guàrdia Urbana el cos havia assumit com a "estructurals" les hores extra que havien de fer per manca d'efectius i "aquesta situació s'havia de resoldre". També el personal de neteja i el que té sous més baixos havia assumit nomes tasques no remunerades, segons han explicat. La interventora municipal va emetre un informe negatiu en relació a aquest acord perquè considera que topa amb la Llei d'Estabilitat Pressupostària i amb la Constitució, pel què fa al principi d'igualtat amb la resta del personal municipal. A més, argumenta que no s'hauria justificat suficientment que els treballadors als que es vol aplicar l'increment hagin vist modificades les seves funcions. Per això, el ple ha aprovat incloure esmenes als acords per encarregar un informe jurídic que avali que es compleix la llei i que justifiqui els canvis que han experimentat els diferents llocs de treball. Tots els grups han celebrat la mesura i hi ha donat suport, excepte C's que s'ha abstingut al·legat que no hi podia votar a favor perquè hi havia informes negatius. Felip ha dit que aquest ha de ser el primer pas per poder acabar aplicant la catalogació de llocs de treball a tot el personal municipal.

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2018 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.