Publicado 13/11/2019 21:24

FGC millora els entorns de les estacions de Martorell amb la previsió que el servei creixi els propers anys

Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

Amb la unió de les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Valls, el 2025, s'espera arribar als 60 milions de viatges lany

ACN

Martorell.-Ferrocarrils de la Generalitat ha comenat les obres de millora als entorns de les estacions de Martorell amb la mirada posada al futur de la línia Llobregat-Anoia, que s'ha de perllongar i unir amb la línia del Valls i d'aquesta manera poder oferir fins a 60 milions de viatges anuals. El que s'est executant ara és la construcció del nou aparcament Park&Ride al costat de Martorell Central i la remodelació del Centre Operatiu que hi ha a Martorell Enlla. Aquest centre és clau per al futur de la línia 8, que a més de la unió de la línia vallesana, s'ha previst doblar la capacitat dels trens. El president d'FGC, Ricard Font, ha explicat durant una visita a les obres aquest dimecres que aquesta inversió "permetr fer més robusta la línia".

De les actuacions que FGC ha projectat al voltant de lestació de Martorell Central i que ja estan en marxa, en destaquen la urbanització del carrer per on saccedeix a lestació i la construcció dun nou aparcament Park&Ride per als vehicles dels usuaris del tren. Així ho ha explicat el director de projectes de Ferrocarrils de la Generalitat, Pere Mateu, durant la visita dobres que responsables municipals i directius dFGC han fet aquest dimecres. Sobre aquestes actuacions, lalcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, ha dit que serviran per endrear un barri histric com és Can Carreras i ja ha avanat que lajuntament ha demanat lampliació del futur Park&Ride. Les obres en aquest punt han fet que shagi de reubicar les installacions del club de petanca de Martorell. En aquesta zona propera a lestació Martorell Central també es construir una nova nau que ha dacollir lEspai de la Via Mtrica, un centre on subicar el material histric del que disposa FGC, que actualment es troba en preservat per no disposa d'un espai adient per poder exposar-lo. Per aix, caldr construir un enlla amb la xarxa existent per poder fer circular aquests combois antics. Volem fer circular aquests trens histrics en dies puntuals i que tothom pugui gaudir-los ha explicat Ricard Font. Nou centre d'operacionsUna altra de les actuacions importants per al futur de la Línia Llobregat-Anoia és la que sest executant al Centre Operatiu de Martorell (COM) que subica a lestació de Martorell Enlla. Aquí sest rehabilitant les vies dels tallers mecnics i reordenant els diferents espais de ledifici millorant la funcionalitat i aconseguint un nou accés des del costat Barcelona, que facilitar lentrada i sortida dels trens als tallers. Totes aquestes millora shan pensat per tenir-ho tot a punt el dia que suneixin les dues línies metropolitanes, la del Valls i la del Llobregat, lany 2025. La previsió de Ferrocarrils de la Generalitat també és doblar, a mig termini, la capacitat als trens amb combois més llargs un cop les línies shagin unit. Així es passaria dels 20 milions de passatgers als 40 milions a lany. El director de Ferrocarrils de la Generalitat, Ricard Font, ha destacat la planificació que sha fet per que en el futur el servei es presti amb totes les garanties no podem doblar trens sense tenir abans un bon centre de manteniment.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés