FGC millora els entorns de les estacions de Martorell amb la previsió que el servei creixi els propers anys

Publicado 13/11/2019 21:24:58CET
Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

Amb la unió de les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès, el 2025, s'espera arribar als 60 milions de viatges l’any

ACN

Martorell.-Ferrocarrils de la Generalitat ha començat les obres de millora als entorns de les estacions de Martorell amb la mirada posada al futur de la línia Llobregat-Anoia, que s'ha de perllongar i unir amb la línia del Vallès i d'aquesta manera poder oferir fins a 60 milions de viatges anuals. El que s'està executant ara és la construcció del nou aparcament Park&Ride al costat de Martorell Central i la remodelació del Centre Operatiu que hi ha a Martorell Enllaç. Aquest centre és clau per al futur de la línia 8, que a més de la unió de la línia vallesana, s'ha previst doblar la capacitat dels trens. El president d'FGC, Ricard Font, ha explicat durant una visita a les obres aquest dimecres que aquesta inversió "permetrà fer més robusta la línia".

De les actuacions que FGC ha projectat al voltant de l’estació de Martorell Central i que ja estan en marxa, en destaquen la urbanització del carrer per on s’accedeix a l’estació i la construcció d’un nou aparcament Park&Ride per als vehicles dels usuaris del tren. Així ho ha explicat el director de projectes de Ferrocarrils de la Generalitat, Pere Mateu, durant la visita d’obres que responsables municipals i directius d’FGC han fet aquest dimecres. Sobre aquestes actuacions, l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, ha dit que serviran per “endreçar un barri històric com és Can Carreras” i ja ha avançat que l’ajuntament ha demanat l’ampliació del futur Park&Ride. Les obres en aquest punt han fet que s’hagi de reubicar les instal•lacions del club de petanca de Martorell. En aquesta zona propera a l’estació Martorell Central també es construirà una nova nau que ha d’acollir l’Espai de la Via Mètrica, un centre on s’ubicarà el material històric del que disposa FGC, que actualment es troba en preservat però no disposa d'un espai adient per poder exposar-lo. Per això, caldrà construir un enllaç amb la xarxa existent per poder fer circular aquests combois antics. “Volem fer circular aquests trens històrics en dies puntuals i que tothom pugui gaudir-los” ha explicat Ricard Font. Nou centre d'operacionsUna altra de les actuacions importants per al futur de la Línia Llobregat-Anoia és la que s’està executant al Centre Operatiu de Martorell (COM) que s’ubica a l’estació de Martorell Enllaç. Aquí s’està rehabilitant les vies dels tallers mecànics i reordenant els diferents espais de l’edifici millorant la funcionalitat i aconseguint un nou accés des del costat Barcelona, que facilitarà l’entrada i sortida dels trens als tallers. Totes aquestes millora s’han pensat per tenir-ho tot a punt el dia que s’uneixin les dues línies metropolitanes, la del Vallès i la del Llobregat, l’any 2025. La previsió de Ferrocarrils de la Generalitat també és doblar, a mig termini, la capacitat als trens amb combois més llargs un cop les línies s’hagin unit. Així es passaria dels 20 milions de passatgers als 40 milions a l’any. El director de Ferrocarrils de la Generalitat, Ricard Font, ha destacat la planificació que s’ha fet per que en el futur el servei es presti amb totes les garanties “no podem doblar trens sense tenir abans un bon centre de manteniment”.

Contador