Publicado 25/11/2016 12:39CET

FACUA denuncia que Ticketmaster torna a revendre entrades a la seva pròpia web a preus desorbitats i amb més comissió

La plataforma ha esgotat les entrades pels concerts de de Bruno Mars a Barcelona i Madrid però ha començat a oferir-les a una web del seu mateix al triple de cares

ACN

Barcelona.-FACUA-Consumidors en Acció adverteix que Ticketmaster torna a revendre entrades a través de Seatwave, una web del seu mateix grup. Després d'avisar que les entrades pels concerts de Bruno Mars a l'abril a Barcelona i a Madrid estan esgotades, la plataforma desplega automàticament la pàgina Seatwave per poder comprar-les però tres vegades més cares i amb més comissió. FACUA recorda que la plataforma està repetint el mateix protocol que ja va fer mesos enrere amb motiu dels concerts a Catalunya i a l'Estat de Bruce Springsteen o els Red Hot Chilli Peppers. Per això, FACUA ha alertat tant a l'Agència Catalana del Consum com l'Institut Municipal de Consum de l'Ajuntament de Madrid, que manté oberta una investigació a Ticketmaster per denúncies anteriors.

El març passat, amb motiu de l'actuació de Springsteen, FACUA-Consumidors en Acció recorda que ja va alertar del frau detectat en la venda d'entrades que seguia Ticketmaster. Mentre la web informava que les entrades estaven esgotades -en només dues hores-, s'oferien al mateix temps en una altra també a Seatware, un protocol que fins i tot la pròpia promotora del concert, Doctor Music, va qualificar d'il·legal. És el que ha ocorregut en el cas de les entrades per als concerts de Bruno Mars el preu de les quals oscil·la entre 55 i 85 euros.En la mateixa web Ticktmaster es presenta immediatament una alternativa que es desplega automàticament en la pantalla: "Ho sentim, no hi ha entrades disponibles a Ticketmaster. Pots aconseguir les teves entrades en Seatwave, la web de compra i venda d'entrades entre fans". Al costat del missatge, hi ha un menú on s'ofereixen les entrades que a Ticketmaster estan suposadament esgotades però a preus que parteixen dels 180 euros, tres vegades més cares i amb una elevadíssima "comissió de servei" de 33 euros per entrada. En la web matriu, l'import afegit en concepte de "despeses de distribució" és de 25 euros. En total, per una mateixa entrada, Ticketmaster pot cobrar fins a 60 euros en comissions gràcies a la seva venda.FACUA també recorda que fa dos anys ja va denunciar a la plataforma de venda online per una altra irregularitat en oferir entrades per a un concert que els Rolling Stones feien també a Madrid a preus més baixos dels reals. Segons FACUA, el cost final s'encaria entre 6 i 25 euros en concepte de "despeses de gestió". Arran d'això, es va remetre davant l'Agència Catalana de Consum una denúncia contra l'empresa, que té el seu domicili social a Barcelona. L'ACC va obrir un expedient sancionador a Ticketmaster, que va suposar una multa "irrisòria", a la qual es va aplicar la forqueta de sanció més baixa possible (de 10.000 euros com a màxim) després que l'agència va qualificar la infracció com a "lleu".Davant aquesta reincidència de Ticketmaster, FACUA demana a les autoritats de consum que apliquin sancions a la companyia pel tràfic irregular d'entrades entre els seus webs.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés