Publicado 16/01/2019 18:27

Un estudi de la UAB al Maresme i el Valls Occidental constata desprotecció de lalumnat amb risc dabandonament escolar

Els estudiants amb més perill de deixar lescola són els nois de classe obrera i dorigen estranger

ACN

Cerdanyola del Valls.-El Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infncia (Emigra) de la UAB ha constatat que els alumnes amb risc dabandonament escolar estan poc protegits. És una de les principals conclusions a qu el grup Emigra ha arribat amb lestudi sobre labandonament escolar prematur Reducing Early School Leaving in Europe RESL.eu (2013-2018). La recerca ha analitzat 3.500 estudiants i 500 professors de centres del Valls Occidental i el Maresme, així com tots els centres de secundria de la ciutat de Sabadell. Segons lUAB, els resultats confirmen que els alumnes amb més perill d'abandonament escolar prematur són els nois de classe obrera i dorigen estranger.

Lestudi també constata que alumnat amb risc dabandonament dels estudis té aspiracions altes i mostra una percepció positiva de suport familiar, si bé té una baixa vinculació escolar i una percepció no tant positiva del suport dels docents. Per contra, les aspiracions laborals de lalumnat són fora consistents amb les seves aspiracions educatives, i són més altes en el cas de les noies i lalumnat nascut al país. En aquest sentit, els investigadors destaquen que un de cada sis alumnes no sap qu li agradaria fer daquí a cinc anys. I, en el cas de l'alumnat estranger, tot i ser globalment més baixes, les aspiracions de la majoria d'aquest alumnat van també més enll de lESO. També són fora més baixes les expectatives que atribueix als seus pares i mares i, sobre tot, al seu professorat, en relació amb lassoliment destudis superiors.En el cas de Sabadell, on sha estudiat el 93% dels alumnes de quart dESO, la recerca permet identificar cinc perfils de centres amb una distribució desigual dels recursos humans i materials i el seu impacte en la capacitat de prevenir labandonament escolar prematur on més es necessita.Davant lanlisi obtingut, lestudi on ha participat lUAB estableix dotze propostes d'actuació a nivell local. Per exemple, senyala la importncia de millorar la detecció preco de la desvinculació, descentralitzar lorientació, generalitzar la mentoria, establir indicadors d'equitat educativa, millorar l'oferta de cicles de formació professional o ampliar loferta de formació ocupacional.Les dades de lestudi es presentaran de forma detalla aquest dijous durant el seminari L'abandonament escolar prematur a Catalunya en el context europeu que se celebrar a la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB, al campus de Bellaterra.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés