Un estudi revela que l'Ajuntament de Badalona basava la política de recursos humans en un model "clientelar"

Publicado 19/05/2017 14:55:43CET

El govern municipal contractarà ara el personal temporal a través del SOC per aportar "transparència" a tots els processos

ACN

Badalona.-La política de selecció de personal a l'Ajuntament de Badalona no ha tingut com a prioritari en els últims anys els criteris meritocràtics i ha obert la porta a un model "clientelar" a l'àrea de recursos humans. Així ho revela un estudi de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), al qual ha tingut accés l'ACN, i que alerta que això condueix cap a la "mediocritat professional" i un alt nivell de "politització interna". Del conjunt de la plantilla municipal –poc més d'un miler de treballadors–, el 29% són temporals i un bon gruix –el 21,7% del total de la plantilla– hi ha accedit a través de processos de selecció "extraordinaris" que, segons l'actual govern deixaven massa "a l'aleatorietat" els criteris de contractació. Ara, per aportar major "transparència i seguretat" als processos, l'Ajuntament ha establert un protocol de col·laboració amb el SOC perquè sigui la Generalitat qui fixi els candidats més adients a l'hora de cobrir baixes.

El conveni amb el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC) servirà perquè l'Ajuntament de Badalona pugui incorporar funcionaris interins quan calgui fer-ho de manera urgent, així com per a la contractació de personal laboral temporal, en sectors municipals prioritaris, substitucions, relleus i per a programes temporalsQuan el consistori requereixi aquest tipus de perfils, serà el SOC qui elabori la relació de candidats d'acord amb paràmetres de selecció objectius. El tinent d'alcalde d'Hisenda, José Téllez, assegura que aquest model aporta més transparència i seguretat i permetrà "acabar" amb procediments de selecció aleatoris.Segons ha detallat Téllez, el govern municipal ha estat els primers dos anys de mandat fent una diagnosi de l'àrea de recursos humans i, segons alguns informes, apunta el regidor, la política que s'havia instal·lat en aquesta àrea estratègica de l'Ajuntament "tendeix al clientelisme".La situació esdevé més greu si es té en compte que l'alta temporalitat de la plantilla de l'Ajuntament, que frega el 29%. D'aquest percentatge, un 7% correspon a treballadors sortits de les bosses de personal, mentre que el 21,7% surten de processos de selecció extraordinaris que en els últims anys –des de 2005– s'han convertit en pràctica habitual.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2017 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per analitzar la seva navegació i oferir-li un servei més personalitzat i publicitat d’acord amb els seus interessos. Continuar navegant implica l’acceptació de la nostra política de cookies -
Uso de cookies