Publicado 06/11/2020 14:32CET

Un estudi conclou que hi ha una forta correlació entre els barris turístics i la promoció de l'alcohol a Barcelona

La recerca l'han impulsat des de l'Agència de Salut Pública de Barcelona, amb participació de la UManresa i la UOC

ACN

Barcelona.-Un estudi de l'Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) conclou que hi ha una relació directa entre la pressió turística i la presència d'elements publicitaris i de promoció de l'alcohol a Barcelona. Segons l'estudi, aquesta relació fa que les persones de la capital catalana que viuen en barris turístics estiguin més exposades que la resta a aquesta normalització del consum d'alcohol. En la recerca hi han participat investigadors de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya i de l'Oberta (UOC). El director del Grup de Recerca Interuniversitari en Epidemiologia i Salut Pública de la UVic-UCC, Albert Espelt, ha apuntat que si no es posen barreres a la promoció i publicitat de l'alcohol, es perpetuarà la seva "normalització".

L’estudi, que ha estat publicat recentment a la revista especialitzada 'BMJ Open', ha consistit en monitoritzar tota l’oferta i els elements de promoció i publicitat d’alcohol a Barcelona per detectar els punts on n’hi havia més presència i, en conseqüència, més exposició i normalització del consum d’alcohol. El treball de camp es va dur a terme entre el juliol de 2017 i el febrer de 2018 i va analitzar 170 zones de Barcelona. En aquestes zones es va observar tots els elements a la via pública que feien referència a marques d’alcohol, des dels tovallons dels bars, passant pels tendals, les pissarres dels menús o els aparadors dels supermercats, entre d’altres. En total se’n van identificar 5.210. Aquestes dades es van creuar amb la densitat de places turístiques de cadascuna de les zones i es va arribar a la conclusió que hi ha una forta correlació entre els barris turístics i la presència i normalització de l’alcohol a la via pública. Segons l'estudi, això provoca que tant turistes com residents estiguin sotmesos a més elements de promoció d’aquestes begudes i, per tant, a una major pressió cap al seu consum.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés