Publicat 06/11/2020 14:32

Un estudi conclou que hi ha una forta correlació entre els barris turístics i la promoció de l'alcohol a Barcelona

La recerca l'han impulsat des de l'Agncia de Salut Pública de Barcelona, amb participació de la UManresa i la UOC

ACN

Barcelona.-Un estudi de l'Agncia de Salut Pública de Barcelona (ASPB) conclou que hi ha una relació directa entre la pressió turística i la presncia d'elements publicitaris i de promoció de l'alcohol a Barcelona. Segons l'estudi, aquesta relació fa que les persones de la capital catalana que viuen en barris turístics estiguin més exposades que la resta a aquesta normalització del consum d'alcohol. En la recerca hi han participat investigadors de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya i de l'Oberta (UOC). El director del Grup de Recerca Interuniversitari en Epidemiologia i Salut Pública de la UVic-UCC, Albert Espelt, ha apuntat que si no es posen barreres a la promoció i publicitat de l'alcohol, es perpetuar la seva "normalització".

Lestudi, que ha estat publicat recentment a la revista especialitzada 'BMJ Open', ha consistit en monitoritzar tota loferta i els elements de promoció i publicitat dalcohol a Barcelona per detectar els punts on nhi havia més presncia i, en conseqüncia, més exposició i normalització del consum dalcohol. El treball de camp es va dur a terme entre el juliol de 2017 i el febrer de 2018 i va analitzar 170 zones de Barcelona. En aquestes zones es va observar tots els elements a la via pública que feien referncia a marques dalcohol, des dels tovallons dels bars, passant pels tendals, les pissarres dels menús o els aparadors dels supermercats, entre daltres. En total sen van identificar 5.210. Aquestes dades es van creuar amb la densitat de places turístiques de cadascuna de les zones i es va arribar a la conclusió que hi ha una forta correlació entre els barris turístics i la presncia i normalització de lalcohol a la via pública. Segons l'estudi, aix provoca que tant turistes com residents estiguin sotmesos a més elements de promoció daquestes begudes i, per tant, a una major pressió cap al seu consum.