Publicado 13/5/2019 18:06:49 +02:00CET

Els usuaris del servei d'acollida i atenció social de Càritas Anoia creixen un 13% el 2018

L'entitat alerta de què una de cada quatre famílies fa més de 5 anys que està sent atesa

ACN

Igualada.-Un total de 207 persones van ser atestes pel servei d'acollida i atenció social de Càritas Anoia-Alta Segarra el 2018, un 13% més que l'any anterior. Així es desprèn de la memòria de l'entitat. Càritas alerta de que, a més, un 27,53% d'elles fa més de cinc anys que estan sent ateses en aquest mateix servei. Pel que fa als nous casos, l'entitat ha percebut un increment d'usuaris provinents de països Àrabs i de Sud-amèrica, molts dels quals han arribat amb un visat turista. Això comporta, indiquen, que més d'una tercera part es troben en una situació administrativa irregular.

La memòria posa de manifest la manca d'ingressos, total o per sota del llindar de la pobresa, en una gran majoria de participants i famílies que acudeixen al servei d'acollida i atenció social de Càritas. Les dades mostren un augment en el nombre d'usuaris que ocupen pisos de manera il·legal, que ha passat d'11 el 2007 a 23 el 2008; o bé que es troben acollits per altres famílies, que eren 23 el 2017 i 37 el passat. Aquest fet, indiquen des de l'entitat, ha obligat a incrementar un 43% el pressupost econòmic destinat a ajudes de lloguer i entrada de pisos.Una altra dada a destacar és l'augment de despesa en concepte d'alimentació, destinada a donar una resposta alternativa al Banc de Queviures per totes aquelles persones que no disposen d'empadronament, o bé per ajudes puntuals a transeünts. Se n'han beneficiat un total de 168 persones.Càritas Anoia-Segarra ha destinat aquest 2018 el 98% dels seus ingressos, de prop de 300.000 euros, a projectes d'acció social. Una tercera part d'ells s'han destinat a les accions del servei d'atenció social i acompanyament.Creix el servei d'orientació laboralPel que fa a la resta de serveis d'acció social que ofereix Càritas, en pràcticament tots s'ha produït un increment d'usuaris. És el cas del servei d'orientació laboral, que ha atès 120 persones, 16 més que el 2017. D'ells, 23 van acabar l'any amb feina. Cal assenyalar, però, que dels usuaris atesos, 36 no tenien regularitzada la seva situació administrativa al país.De la resta de serveis també destaca l'augment de participants en projectes formatius de llengua catalana, que ha passat de 79 a 108. Pel que fa al perfil, destaca que el 76% dels participants eren d'origen del Magreb i que més de la meitat eren persones nouvingudes, arribades a Catalunya en el darrer any.