Actualitzat 12/10/2017 13:53

Els regidors del PDeCAT, ERC, Crida i Comú de Lleida obren els seus despatxos de la Paeria com en una jornada habitual

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Molts dels càrrecs electes d'ajuntaments lleidatans governats pel Partit Demòcrata, Esquerra i la CUP també opten per treballar el 12 d'octubre

ACN

Lleida.-Els regidors dels grups municipals del PDeCAT, ERC-Avancem, Crida per Lleida-CUP i del Comú de Lleida a la Paeria han obert els seus despatxos coincidint amb la festivitat del Pilar i la Hispanitat i han treballat com en una jornada laboral habitual, celebrant reunions, preparant propostes per a la ciutat o atenent a ciutadans. En els tres primers casos, consideren que el 12 d'octubre "no tenim res a celebrar" i més davant la situació política de Catalunya. Per la seva part, des del Comú justifiquen la decisió pel fet que "tot i ser festiu, tenim feina a fer com ara la preparació del pressupost en comú". Per contra, l'equip de govern del PSC i els grups de Cs i del PP han optat per no acudir a la Paeria aquest dia festiu. Tot i això, l'alcalde Àngel Ros ha assistit a la Missa del Pilar, en el marc dels actes de la Casa d'Aragó. A la demarcació de Lleida, molts alcaldes i regidors d'ajuntaments governats pel PDeCAT, ERC i la CUP han decidit obrir els respectius consistoris, ja sigui acudint-hi de forma presencial o en algun cas estant localitzables per atendre les necessitats dels veïns.

De la mateixa manera que l'any passat, el grup del PDeCAT a l'Ajuntament de Lleida ha decidit celebrar una jornada de portes obertes al seu despatx de la Paeria, treballant "com si fos un dia normal i corrent, atenent a la ciutadania i celebrant reunions internes". El president del grup municipal, Toni Postius, ha declarat que la festivitat de la Hispanitat "no ens interpel·la i sobretot després de la proclamació de la independència que es va dur a terme dimarts al Parlament" però "respectem, que si se la senti pròpia, faci festa". El grup d'ERC a la Paeria ja és el tercer any consecutiu que opta per anar a treballar amb normalitat el 12 d'octubre. El seu president, Carles Vega, ha assenyalat que pels republicans és una festivitat "que no significa res per a nosaltres i en la qual no tenim res a celebrar", i encara menys "davant l'actual situació de tancament absolut cap al diàleg per part de govern espanyol". Des de la Crida-CUP han explicat que, de la mateixa manera que el 14 de juliol, "no tenim res a celebrar" ja que "entenem que avui es commemora l'inici d'un genocidi" i, per això, els seus regidors han acudit a la Paeria "a treballar normalment i per la construcció de la república catalana que volem que neixi en un futur immediat", segona ha exposat el regidor Pau Juvillà. Per la seva banda, el regidor del Comú de Lleida, Carlos González, s'ha desmarcat d'una motivació més política i ha atribuït la decisió de venir a treballar aquest dijous perquè "tot i ser festiu en l'àmbit estatal, tenim feina municipal a fer" com és el cas de la preparació dels pressupostos participatius en comú en què treballa l'agrupació d'electors. Tot i això, González reconeix que els regidors treballen en una menor intensitat que un dia habitual. Obren portes molts dels ajuntaments lleidatans governats per PDeCAT, ERC i la CUP Els immensa majoria dels ajuntaments lleidatans governats per ERC han decidit obrir portes coincidint amb la festivitat del Pilar i la Hispanitat, de la mateixa manera que ho van fer l'any passat, com és el cas d'Alcarràs. L'alcalde Miquel Serra considera, a més, que "el moment polític que viu el país no ens diu pas que hem de celebrar aquesta festivitat". Quant al PDeCAT, també han estat molts els ajuntaments governats per aquest formació que han obert portes aquest dijous, de la mateixa manera que l'únic consistori de la demarcació governat per la CUP, el de Soriguera (Pallars Sobirà). Els alcaldes i regidors d'aquestes tres formacions han estat els encarregats de l'obertura dels consistoris per tal que els veïns interessats hi puguin dur a terme tràmits o gestions. Els càrrecs electes també han aprofitat per celebrar reunions i preparar iniciatives municipals. En algun cas, els responsables municipals han optat per no estar presents als ajuntaments però si localitzables com qualsevol altre dia per atendre les necessitats dels ciutadans.

Contingut patrocinat