Publicado 02/10/2019 13:28

Els ports aborden la implantació dels processos dautomatització i de la tecnologia blockchain

Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

Una jornada a Tarragona alerta de la poca eficincia de les cadenes logístiques porturies

ACN

Tarragona.-El port de Tarragona ha reunit aquest dimecres els principals actors de lmbit portuari en processos dautomatització intelligent. La segona Jornada Automation Digital Port ha abordat temes relacionats amb la indústria 4.0 i la denominada quarta revolució industrial, amb els processos dautomatització intelligent i laplicació de la tecnologia blockchain i 5G, o el Bigdata. Segons ha apuntat el catedrtic titular de Transports de la Universitat de Cantbria, Miguel Ángel Pesquera, actualment la logística global és el més ineficient i insostenible des dun punt de vista tcnic, econmic i social, per la qual cosa aquestes noves tecnologies han de permetre una major efectivitat de les cadenes logístiques.

Segons Pesquera, malgrat el gran nombre deines disponibles actualment, actualment es viu en un món molt tancat, en sitges, molt poc connectat i molt poc digitalitzat. El catedrtic nha posat dexemple la gran quantitat de buits que circulen cada dia en els contenidors i els grans ports. Pesquera ha apuntat que aquesta ineficincia es pot corregir amb noves tecnologies com el llibre de registre a distribudor o blockchain, per tal dassolir una millora de leficincia global.El blockchain és el nom que rep el registre on semmagatzemen cronolgicament, en forma de blocs, les transaccions fetes entre els seus usuaris, de manera verificable, permanent i annima. Aquesta tecnologia es presenta com un conjunt de tecnologies combinades que fan possible que sen pugui gestionar la seva informació compartint un registre distribut descentralitzat i sincronitzat entre tots ells, en lloc dutilitzar les bases de dades tradicionals. La primera cadena de blocs va aparixer amb els primers bitcoins per tal de fer un registre de les transaccions i reemplaar els intermediaris entre compradors i provedors de productes i serveis. En aquest sentit, Pesquera ha assenyalat que lxit del model rau en el fet que, amb ell, les verificacions humanes deixen de ser necessries i les connexions entre els diferents agents es converteixen en actius. Puertos del Estado destina 12 MEUR a un nou fons dinnovació Durant la jornada, el responsable dinnovació de Puertos del Estado, José Llorca, ha presentat Ports 4.0, un nou fons dinnovació oberta per al sistema logístic-portuari que en la seva primera convocatria est dotat amb 12 milions deuros. La competitivitat del futur estar lligada a laplicació de els noves tecnologies i les corporacions que no ho facin quedaran fora dels mercats, ha advertit Llorca, que va presidir Puertos del Estado durant set anys, fins el juliol del 2018. El nou fons, pendent de laprovació duna ordre ministerial aquest mateix octubre, pretén finanar qualsevol fase del procés dinnovació. No ha danar únicament associat a noves tecnologies disruptives, sinó també al desenvolupament de nous processos més eficients i models de negoci basats en les verticals de leconomia 4.0, sempre amb equips i serveis que, a dia davui, no estiguin accessibles al mercat.La novetat daquest fons dajudes és que est regulat per la Llei de subvencions. La dotació de la primera convocatria destina 7,5 milions deuros a projectes que es trobin en fase pre-comercial i uns altres 4 milions deuros per a projectes ja en fase comercial. El pla inclou totes aquelles noves idees i projectes empresarials en lmbit del sector transports, la logística i els ports. La inauguració de la jornada, organitzada per Fundació Tarragona Smart Mediterranean Region y Puertos del Estado, ha anat a crrec del vicepresident de la Fundació, Marc Arza; de la consellera de Desenvolupament Econmic de lAjuntament de Tarragona, Laura Castel, i del president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés