Publicado 18/11/2019 14:04

Els mercats municipals catalans generen prop de 40.000 llocs de treball directes i indirectes

ACN

Barcelona.-Els mercats municipals catalans generen 11.800 llocs de treball directes, xifra que representa el 6,73% del total de treballadors dels sectors del comer al detall alimentari, i 27.000 d'indirectes, segons l'estudi realitzat per la Direcció General de Comer presentant en el I Congrés de Mercats Municipals de Catalunya. En total, a Catalunya, hi ha 168 mercats municipals ubicats en 92 ciutats catalanes i repartits en 23 comarques i que sumen 6.279 parades (37,4 de mitjana). D'aquests, el 71,4% es concentren a l'rea metropolitana de Barcelona. Les ciutats amb més mercats municipals són Barcelona, amb 39, seguit de l'Hospitalet de Llobregat (8), Badalona (6) i Sabadell (5).

El secretari d'Empresa i Coneixement, Joaquim Ferrer, ha subratllat que "són una pea clau del model comercial, amb una contribució que va més enll del mateix teixit comercial pel seu rol en la cohesió social dels municipis". Ferrer confia que la primera edició d'aquest congrés "ajudar als mercats municipals en el camí de la innovació, e l'adaptació als nous hbits de consum i de la indústria 4.0".El Departament d'Empresa i Coneixement compta amb el programa que, segons la directora general de Comer, Muntsa Vilalta, "s'articula sobre quatre eixos: posicionament i visibilitat dels mercats municipals, captació de diferents agents de l'mbit dels mercats; modernització, digitalització i adaptació de les seves estructures; i una base de coneixement i assessorament".De les conclusions del congrés, també s'ha desprs que actualment hi ha 50 mercats a Catalunya que tenen un supermercat de 400 a 2.499 metres quadrats de superfície- i 15 mercats amb un superservei (de 150 a 399 metres quadrats). La marca més present és Mercadona (25 establiments), seguit de Caprabo (5), Condis (5) i Consum (4), entre d'altres.Quant a la seva distribució interna, la superfície de venda dels mercats municipals és de 1.378 metres quadrats de mitjana, sense comptar amb l'aparcament. Les parades de venda ocupen el 48,37% de la superfície de venda, tres de cada quatre tenen perfil a Facebook i la meitat disposa d'aparcament i servei de dinamització. Altres dades són que només un de cada tres té una gerncia professionalitzada i que un de cada quatre fa lliuraments a domicili.D'altra banda, l'antiguitat des mercats municipals catalans se situa en els 60,4 anys i 28 són mercats centenaris mentre que 98 dels 168 mercats han estat remodelats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés