Publicat 23/10/2020 12:48

Els mercats de Barcelona posaran en marxa una plataforma de venda en línia per oferir els seus productes

El lloc web forma part del Pla de Digitalització del Sistema de Mercats i sobrir durant el primer semestre del 2021

ACN

Barcelona.-Els 43 mercats de la ciutat de Barcelona oferiran els seus productes en línia a partir de la primavera de lany que ve. Així, els més de dos mil paradistes de la ciutat tindran la possibilitat de tenir la seva parada virtual en una plataforma comuna de tots els mercats. La iniciativa forma part del Pla de Digitalització del Sistema de Mercats, dotat amb 2.810.800 euros, i inclou una remodelació dels edificis, on shi installaran més pantalles i taquilles perqu els clients puguin recollir la seva compra fora de lhorari dobertura dels establiments. Els mercats han de ser del segle XXI, ha apuntat el primer tinent dalcaldia de Barcelona, Jaume Collboni, durant la presentació del pla.

Lobjectiu de la nova plataforma és que els mercats es projectin més enll de les parets dels seus equipaments per facilitat la compra a la clientela actual, ha explicat Collboni. Els clients podran fer la compra per la web o laplicació i tindran diverses opcions per recollir la comanda: al mateix comer, a domicili o bé en unes taquilles que shabilitaran als mercats. De fet, pel que fa al repartiment, encara sest acabant de detallar com funcionar i qui el far. El president de la Federació de Mercats de Barcelona, Eduard Escofet, ha explicat que es posar en marxa un concurs públic en les prximes setmanes perqu diferents operadors especialitzats shi puguin presentar. El pla sanir implementant progressivament durant el primer semestre del 2021, i els paradistes shi aniran afegint de forma gradual. Des de lajuntament esperen que abans de la primavera prcticament la totalitat de comerciants shi hagin afegit. Canvis en els edificisEl nou mercat en línia sacompanyar de canvis en laspecte tradicional dels mercats, que es posaran al dia, ha assegurat Collboni. Seran canvis en la infraestructura logística que permetran fer més funcionals els mercats. La installació de taquilles, pantalles digitals per promocionar productes, un sistema per conixer i analitzar els consums, o sistemes per conixer la dinmica dafluncia de cada mercat són alguns dels canvis més significatius. És una nova etapa, ha afegit el tinent dalcalde, on predominaran la digitalització i la modernització. En aquest sentit, també sha presentat el nou logotip dels mercats de Barcelona i una nova web que aglutinar les tres vessants dels mercats: la gestió municipal, la dels mercats com a gora central dels seus barris i la dagents educadors. També es posar en marxa un sistema de correus electrnics massius per donar a conixer les activitats dels mercats. És un canvi que estava previst i que la pandmia ha accelerat, ha dit Collboni. De fet, una de les línies estratgiques del pla és garantir la seguretat sanitria. Lobjectiu de tot aquest canvi és flexibilitzar lexperincia de compra i estalviar temps als clients, ha detallat la regidora de Comer i Mercats, Montserrat Ballarín. Procés gradualMalgrat que el Marketplace ser comú, els canvis físics dels mercats saniran implantant progressivament. Les taquilles per a producte sec i refrigerat es desplegaran, en una primera fase, en 14 mercats de Barcelona per tal davaluar-ne lús. Els primers mercats on sinstallar seran la Boqueria, Concepció, Ninot, Lesseps, Sants, Sarri, Sant Antoni, Provenals, Carmel, Clot, Felip II, Sagrada Família, Santa Caterina i Horta. Control daforamentsSobre el control daforaments, al mar a causa de la pandmia es van comenar a installar sensors que registren lafluncia de cada mercat. Aquesta informació es considera imprescindible en el moment actual i per aquest motiu també saplicaran a la resta de mercats. Tot aquest pla anir acompanyat dun sistema centralitzat de dades, ha informat Collboni. Així, per tal de connectar tots els dispositius sinstallar fibra ptica als mercats i diversos sensors climtics i elctrics que serviran per detectar qualsevol anomalia. El Pla de Digitalització del Sistema de Mercats compta amb el suport de lInstitut Municipal de Mercats i la Federació de Mercats Municipals (FEMM). El Pla de Digitalització semmarca dins el Pla Estratgic de Mercats de Barcelona 20152025.