Publicado 29/10/2019 16:18

Els jocs de taula poden tenir efectes beneficiosos en els infants diagnosticats amb TDAH

Una recerca de la UdL planteja millores en la memria lingüística a curt termini i en els problemes de conducta

ACN

Lleida.-Els jocs de taula poden tenir efectes beneficiosos en la memria lingüística a curt termini i la conducta dels infants diagnosticats amb trastorn per dficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH), segons una recerca liderada per la Universitat de Lleida (UdL) en la qu han collaborat experts de l'hospital Sant Joan de Déu Terres de Lleida. Els nens que han fet l'entrenament amb els jocs de taula han mostrat increments significatius en les puntuacions de memria lingüística a curt termini. L'estudi, publicat recentment a la revista Games for health journal, afirma que tot i que es necessiten futurs treballs per aprofundir en el tema, els primers resultats posen de manifest la importncia dels jocs de taula i la seua eficcia com a possible intervenció teraputica o preventiva sobre el TDAH.

Els investigadors han treballat amb una trentena de menors d'entre 8 i 12 anys. Un grup era de control i l'altre realitzava sessions de 60 minuts amb 5 jocs de taula: 'Vaya Tomate!' i 'Vaya Cañón!', que suposadament funcionen en el procés d'actualització lingüística de la memria de treball; 'L'escala encantada', que requereix l'actualització d'informació visuoespacial de la memria de treball; 'Out of Mine!', que es centra en la rotació visuoespacial; i 'Cocoricó Cocoricó' que est específicament centrat en la memria visuoespacial a curt termini i la memria de treball. A banda de realitzar un test final després d'aquest procés, també se n'ha fet un de seguiment amb un mes de posterioritat. Els nens que han fet l'entrenament amb els jocs de taula han mostrat increments significatius en les puntuacions de memria lingüística a curt termini. Segons l'estudi, retenen fins a un 15,24% més d'informació lingüística que el grup de control. El principal efecte ha estat una millora important dels problemes de conducta, ats que els jocs de taula requerien el control de normes i una interacció social adequada amb altres participants. "Sembla que la intervenció en jocs de taula podria evitar el deteriorament del comportament", explica el professor de la UdL Jorge Moya. "Tot i aix, fan falta més estudis per aclarir si la millora dels problemes de conducta es deu a jugar a jocs de taula o a millorar la capacitat de memria a curt termini", afegeix. "Tot i que els beneficis d'aquesta intervenció basada en jocs són limitats, es podria aconsellar utilitzar-la per ajudar a les intervencions farmacolgiques a millorar la capacitat de memria a curt termini i reduir els problemes de conducta en nens amb TDAH", afirma Moya.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés