Les empreses reclamen al nou govern de Barcelona més seguretat, regular el top manta i més neteja
ACN
Barcelona.-Els establiments adherits a Comertia van augmentar les vendes un 2,4% al maig en comparació amb el del 2018, segons les dades dades de l'Indicador Retail Comertia. Aquest increment de vendes es va donar en un 57,8% de les empreses, mentre que un 31,1% van reduir vendes i un 11,1% es van mantenir. A més, el creixement online est sent molt superior al de les botigues físiques. Un cop superat el cicle electoral, les empreses adherides a Comertia han reclamat al nou govern de Barcelona que s'ocupi "amb urgncia" de la seguretat, la regulació del top manta, i la neteja i el civisme. Els empresaris han reclamat també l'ampliació d'horaris comercials a l'estiu i els ajuts a la digitalització.
Per sectors d'activitat, es va registrar un pic de vendes a la restauració (+12,7%) grcies a la bona climatologia. També destaca un repunt en les vendes de Complements de la persona (+2,6%), mentre que a Moda i Equipament de la Llar van baixar les vendes (-1,8% i -3%, respectivament). Pel que fa a l'ocupació, s'ha mantingut estable pel 71% dels socis, el 19% de les empreses va fer contractacions noves i un 10% va reduir plantilla. Segons l'enquesta de Comertia, el 24% de les empreses té previst fer noves contractacions al juny. Per últim, l'augment de vendes online est obligant a les cadenes de retail a repensar i revisar la rendibilitat dels seus punts de venda. En aquest sentit, el 27% de les empreses de Comertia van tancar el 2018 amb menys botigues que l'any anterior, mentre que el 23% van augmentar els punts de venda i un 50% es van mantenir igual.