Publicado 15/08/2019 09:03

Els comerciants de la Selva creen un joc de taula per atraure el públic infantil

Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

Es tracta d'un tauler en qu els jugadors han de respondre preguntes relacionades amb els municipis de la comarca

ACN

Sant Hilari Sacalm.-Els membres de la Federació de Comer de la Selva han creat El joc de la Laura, un joc de taula en qu els més petits hauran de respondre preguntes sobre el patrimoni i la cultura de diversos municipis de la comarca. L'objectiu del joc és apropar-se a un públic que poques vegades coneix el comer de proximitat: els nens. La gerent de l'entitat, Montserrat Pujolrs, ha destacat que volen "fer veure a la mainada que tenim comer" i que no cal anar a comprar en grans superfícies. "El que no tenim en aquest poble, ho podem trobar en el del costat", ha reblat Pujolrs. Per aconseguir un joc caldr participar en un sorteig dels municipis que hi han collaborat. Cada poble en tindr uns vint exemplars i es distribuiran al llarg de la tardor.

Ni el Monopoli, ni el parxís. A partir d'aquesta tardor, el joc estrella a la comarca de la Selva ser El joc de la Laura. Es tracta d'un joc de taula que ha creat la Federació de Comer de la Selva amb l'objectiu de fomentar que el públic més jove conegui les botigues que hi ha a cada poble i la importncia d'anar als comeros de proximitat.El joc de la Laura ser un joc similar al Trivial, en qu cada jugador haur de recórrer els set municipis dibuixats en el taulell tot responent algunes preguntes relacionades amb la cultura i el patrimoni de la zona. D'aquesta manera, els jugadors hauran de passar per Arbúcies, Breda, Caldes de Malavella, Sant Hilari Sacalm, Santa Coloma de Farners, Sils i Vidreres, que són els pobles que formen la Federació de Comer de la Selva.A més, a cada casella hi haur un dibuix d'un element representatiu de cada municipi. A Caldes hi haur una casella amb unes gotes en representació de les termes romanes o a Breda hi haur una olla simbolitzant la tradició ceramista del municipi. A més, en cada poble també hi haur una casella centrada en els municipis.En aquest cas, el jugador haur d'encertar en quin sector comercial (alimentació, salut i bellesa, equipament de la llar, moda i complements, regals, oci i artesania, serveis o restauració i hostaleria) trobar cada producte que la Laura vol comprar. El guanyador ser aquell qui aconsegueixi endevinar abans els set sectors que hi ha representats en el joc.L'objectiu és fomentar el comer entre els nensLa gerent de la Federació de Comer de la Selva, Montserrat Pujolrs, ha destacat que amb aquest joc volen aconseguir "fer veure a la mainada que tenim comer", ja que segons ella els més petits de la casa sovint pensen directament en grans superfícies o el comer electrnic. Per aix han buscat la manera d'arribar "a un sector que no ho hem mai, els més petits".Aquesta estratgia ja va engegar l'any passat, quan la federació va crear un conte per pintar en qu s'explicaven les llegendes i tradicions dels pobles de la Selva interior. En ell ja es va presentar a la Laura i la seva família que anaven recorrent la comarca. Després de l'xit d'aquest conte, la junta de la federació va voler seguir potenciant la marca de la Laura i per aix van decidir crear aquest joc de taula.Un dels comerciants de Sant Hilari Sacalm, Jordi Busquets, ha detallat que el joc de taula "és una bona iniciativa" per atraure al públic infantil i, a la vegada, estirar als pares a comprar al comer de proximitat. "El que no tenim en aquest poble, ho podem trobar en el del costat", ha reblat Pujolrs.La gerent també ha explicat que "el públic que tenim a la comarca és gent de més de 45 anys" i per aix han engegat aquesta campanya per "connectar" amb altres generacions. Els comerciants de la Selva volen "posar en valor" tot all que t'ofereix una botiga de poble, sobretot basant-se en la qualitat del servei.En aquesta línia, Jordi Busquets ha recordat que "el comer de proximitat dona llum als carrers, neteja les voreres i fa ambient". En aquest sentit, ha lamentat que la gent "es queixi que no hi ha ambient" per després van a comprar a les grans superfícies. "Si ningú compra al poble, la botiga tanca", ha concls el comerciant.Per altra banda, la gerent també ha destacat que en el joc s'ha buscat la manera d'unir el comer, amb la cultura i el patrimoni de cada poble. Per a Pujolrs, són sectors que "han d'anar agafats de la m" per poder tenir més fora. En aquest sentit, Jordi Busquets també creu que és una manera que la gent conegui els municipis de la zona. "Molta gent sap qu passa al Vietnam, per no coneixem el poble del costat", ha afirmat el carnisser de Sant Hilari.Augment de comerosMontserrat Pujolrs ha destacat que actualment hi ha uns 400 establiments associats a la Federació de Comer de la Selva i que compten amb "un percentatge alt d'associacionisme a la comarca". De fet, la gerent de la federació ha apuntat que el comer "s'est recuperant" després de molts anys d'inestabilitat. "Amb la crisi hi va haver molts tancaments", ha afirmat Pujolrs, per en els últims mesos, el nombre de nous establiments ha tornat a pujar.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés