Publicat 25/10/2020 19:24

Els cines Albniz de Girona reben els darrers espectadors abans de tancar fins el gener per les prdues que té

Pla mitj d'alguns espectadors a dins del cinema Albniz de Girona aquest diumenge 25 d'octubre de 2020. (Horitzontal)
Pla mitj d'alguns espectadors a dins del cinema Albniz de Girona aquest diumenge 25 d'octubre de 2020. (Horitzontal) - Gerard Vil (ACN)

Els responsables han hagut d'anullar l'última sessió d'aquest diumenge perqu no complia amb el toc de queda

ACN

Girona.-Els cinemes Albniz de Girona han rebut aquest diumenge a la tarda els seus darrers espectadors abans de tancar fins el gener. El motiu per abaixar la persiana temporalment és que el negoci porta obrint amb prdues des dels darrers tres mesos. El responsable de programació, Josep Maria Palls, explica que el principal problema és que no hi ha estrenes, perqu el sector a Estats Units est aturat. Aix ha fet caure el nombre de clients fins el punt que ha obligat a tancar durant aquests mesos. "Com a molt estarem tancats fins el 31 de gener per tenir cobertura dels ERTO, per si podem obrir abans, ho farem", assenyala Palls. A més, aquest diumenge el toc de queda ha obligat a cancellar l'última sessió.

El responsable de programació dels Albniz espera que d'aquí a tres mesos puguin tornar perqu "confiem que estarem millor de la pandmia". "La clau és que es pugui traslladar de nou un missatge de tranquillitat. Aleshores nosaltres ho tindrem més fcil", remarca Palls. L'últim dia d'obertura dels cinemes ha coincidit amb l'aprovació de l'estat d'alarma i el toc de queda. Per aix, els responsables dels Albniz han hagut de cancellar la darrera sessió, perqu es feia impossible complir amb la nova normativa de tancar a les nou del vespre.Palls espera "poder tornar el més aviat possible" i assegura que en cas que hi hagi estrenes estaran "preparats" per obrir de nou. "Ens hem fixat el 31 de gener per no deixar tirats els nostres treballadors i que estiguin coberts pels ERTO, per si hi ha pellícula per Nadal, all estarem", concreta.Els espectadors, tristosLa Rosa i la Dolors són dues assídues al cinema i, de fet, s'hi ha acostat expressament perqu sabien que tancava aquest diumenge. "És una pena, sobretot per la gent que hi treballa, aix és el més greu de tot", remarca la Rosa. La Dolors explica que a partir d'ara buscaran "una altra alternativa" perqu no volen deixar d'anar al cinema. "Aquest ens és molt cmode perqu el tenim al mig de Girona i s'hi est molt bé, per ara en buscarem un altre", lamenta.