La Guàrdia Civil va detectar la presència a Barcelona d'una dona amb qui el detingut mantenia una estreta relació sentimental
ACN
Barcelona.-Els carabinieri, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil, ha detingut a Itàlia Giuseppe Simioli, àlies 'Petruociolo', el cap del 'Clan Polverino' de la camorra. El detingut es trobava en cerca i captura des del 2010. Havia assumit el rol de cap del 'Clan Polverino' pertanyent a la camorra napolitana després de la detenció a l'Estat per part de la Guàrdia Civil el 2012 del fins aleshores cap del clan ' Giuseppe Polverino'. La Guàrdia Civil va detectar la presència a Barcelona d'una dona amb qui el detingut mantenia una estreta relació sentimental i tots els esforços de la investigació es van centrar sobre ella. Simioli, al que li constaven quatre ordres de crida i cerca, s'enfronta a Itàlia a una condemna de 24 anys de presó pels delictes d'associació il·lícita, tràfic de droga i tràfic d'armes.
Des de l'inici de la investigació contra el 'Clan Polverino' el 2009, va començar la cerca dels caps del clan que vivien a cavall entre Espanya i Itàlia. Després de la detenció del cap del clan 'Giuseppe Polverino' els investigadors van sospitar que Simioli pogués haver pres les regnes d'aquest clan de la camorra.La Guàrdia Civil, amb la informació recaptada en aquests anys d'investigació sobre aquesta organització, va intensificar els controls i vigilàncies sobre persones residents o visitants temporals a Espanya que poguessin mantenir alguna relació amb Simioli per aconseguir informació sobre el seu parador. D'aquesta manera es va detectar a Espanya la presència d'una dona que mantenia una estreta relació sentimental amb Simioli, per la qual cosa tots els esforços de la investigació es van centrar sobre ella. Fruit de les investigacions es va poder determinar que aquesta dona alternava un mes de residència a Catalunya amb tres a Itàlia, on se sospitava que es trobava amb Simioli. Durant els seus desplaçaments adoptava múltiples mesures de seguretat i canviava diverses vegades de vehicle. Al maig passat es va traslladar des de Barcelona a una localitat al sud de Roma.La Guàrdia Civil va traslladar la informació als investigadors dels carabinieri i l'operatiu va culminar a finals del juliol passat amb la detenció en una localitat propera a Roma de Giuseppe Simioli.