Publicado 27/08/2019 14:31

Creixen un 80% en 3 anys les consultes de compres telemtiques a l'oficina d'atenció al consumidor del Pla d'Urgell

Enguany s'han rebut prop de 1.000 consultes de diferents mbits i 222 reclamacions

ACN

Mollerussa.-L'Oficina Comarcal d'Atenció al Consumidor (OCIC) del Pla d'Urgell, ubicada al Consell Comarcal, ha rebut en el que va d'any 927 consultes de consumidors i 222 reclamacions. La majoria de les queixes fan referncia a serveis de telecomunicacions, seguit dels subministraments de llum, gas i aigua. Destaca per, l'augment considerable de les reclamacions relacionades amb compres per Internet, segons la tcnic responsable de l'oficina, Sílvia Felip, que ha precisat que l'increment és d'un 80% en 3 anys. Així mateix, un altre dels mbits que creix pel que fa a reclamacions és el del transport aeri, especialment a l'estiu.

L'OCIC facilita al consumidor un servei d'arbitratge gratut per tal que amb un procés de mediació les dues parts acordin una solució. Des del gener hi ha hagut al Pla d'Urgell 12 arbitratges i prcticament tots s'han resolt de forma positiva a favor del client. El president del consell comarcal, Rafel Panadés, ha valorat positivament l'xit del sistema de mediació perqu 'permet arribar a una solució amb el mateix consumidor i evitar els jutjats'.L'arbitratge és gratut per ambdues parts i només cal que el consumidor es personi el dia que se'l cita. Aix no obstant no totes les empreses estan adherides al sistema d'arbitratge de Catalunya per la qual cosa, en alguns serveis i subministraments, el client no té l'oportunitat de recórrer a aquesta mediació pública i gratuta. Per aquest motiu, l'Agncia Catalana de Consum treball perqu les empreses tinguin cada cop més informació sobre l'arbitratge i s'hi adhereixin.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés