Publicat 26/09/2018 18:27

Creen una cooperativa per fomentar habitatges de lloguer assequible a la demarcació de Barcelona

Els immobles es dirigiran a persones que no poden assumir el preu actual del mercat tot i comptar amb ingressos regulars

ACN

Sant Quirze del Vallès.-La Confederació d'Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC) i l'entitat Gestió Veïnal han creat una cooperativa per fomentar habitatges de lloguer assequible a la demarcació de Barcelona. La iniciativa s'anomena Omplim els Buits i està adreçada a ciutadans que perceben una ingressos mensuals regulars però que no poden assumir el preu actual d'un pis del mercat lliure ni formar part del tram de persones amb necessitats de vivendes d'emergència social. De moment, la cooperativa està cercant immobles buits al Vallès Oriental, Vallès Occidental, Baix Maresme, Barcelonès, el Bages i Osona. La previsió és que en uns mesos pugui operar en 35 municipis.

La cooperativa neix amb l'objectiu que les famílies que es beneficiïn d'aquests habitatges només destinin el 30% dels seus ingressos mensuals al lloguer. Per trobar els immobles l'entitat contacta amb propietaris particulars de viviendes en desús per fer-ne cessions i destinar-les a lloguer assequible per deu anys. L'acord inclou unes obligacions de la cooperativa vers el propietari i la responsabilitza de la gestió de l'habitatge, les rehabilitacions, el contracte de lloguer i la relació amb les persones inquilines, que seran a més les sòcies usuàries. El cost de l'obra es finança amb els cànons que cobra el propietari pel lloguer.Els llogaters d'aquests immobles hauran de pagar un lloguer que serà del 65% respecte el cost d'un pis al mercat lliure. La cooperativa es presenta aquest dimecres a Sant Quirze del Vallès.

Contingut patrocinat