Publicado 22/02/2019 06:18

Cotxes de pais amb Mossos uniformats per lluitar contra l'ús del mbil, les infraccions al volant i l'excés de velocitat

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Els agents patrullen pels trams de carretera on hi ha més trnsit o accidents per enxampar els conductors mentre circulen

ACN

Girona.-Se'ls coneix com a vehicles espiell. Són cotxes de policia camuflats la seva aparena és com qualsevol altre- per a dins hi ha una patrulla de Mossos d'Esquadra amb uniforme. Els agents patrullen per diferents trams de carretera (aquelles que tenen més trnsit o accidents) i enxampen els infractors mentre circulen. Passar desapercebuts els hi permet atrapar aquells que parlen amb el mbil a les mans, no porten cordat el cinturó o premen massa l'accelerador. I en aquests casos, la denúncia és immediata. Els Mossos d'Esquadra i Trnsit han recuperat aquests controls dinmics per incidir en qu, a l'hora de posar-se al volant, tota l'atenció s'ha de posar a la carretera. "El nostre objectiu no és denunciar, sinó conscienciar", explica el cap de Trnsit de la Regió Policial de Girona, l'inspector Joan Costa.

Són quarts de deu del matí. Un cotxe no logotipat dels Mossos d'Esquadra surt de la comissaria de Trnsit de Girona i enfila cap a l'autopista AP-7. Tot i que exteriorment no destaqui, a dins hi va una patrulla uniformada. Els agents fan passades pel tram gratut d'autopista entre Salt i Sarri de Ter, arriben fins a Sils per l'N-II desdoblada i de tornada també patrullen per l'entrada de Girona que passa pel polígon de l'Avellaneda.En poca estona, els agents denuncien fins a set conductors. Cinc d'ells parlaven amb el mbil mentre conduen, un circulava sense portar el cinturó de seguretat i el darrer anava per l'AP-7 a més de 160 quilmetres per hora (fent llums a la resta de vehicles perqu s'apartessin).A tots, els Mossos d'Esquadra els atrapen en plena infracció. I hi ha casos en qu passen minuts i per tant, la conducta persisteix- abans el conductor no s'adona de la presncia policial. Com que l'espiell és un patrulla camuflat, passa desapercebut entre la resta de vehicles (a diferncia dels cotxes policia logotipats).Aquí la denúncia és immediata. La patrulla posa els prioritaris, avana l'infractor i el porta fins a un lloc on poden aturar-se amb seguretat. Durant aquest trajecte, i un cop el vehicle espiell ja s'ha posat al davant de l'altre, els agents aixequen un rtol lluminós 'Policia, segueixi'm'- per deixar-li clar que l'han caat. I que la multa i la prdua de punts, hi seran."El mbil ens envaeix"Els Mossos d'Esquadra i Trnsit han recuperat els vehicles espiell per lluitar contra la sinistralitat viria i les imprudncies a la carretera. Segons subratlla l'inspector Joan Costa, aquestes patrulles camuflades són efectives per "contenir aquelles infraccions que afecten més la seguretat viria". Sobretot, les distraccions. I aquí, l'ús del mbil s'emporta la palma."Malauradament, els telfons intelligents ens estan envaint; són com uns virus que ens ha contagiat i ens crea dependncia, perqu no se'n sap desconnectar", explica el cap de Trnsit dels Mossos a Girona. "N'hi ha prou amb apartar la vista durant uns segons de la carretera i dirigir-la cap a la pantalla per recórrer fins a 150 metres amb el vehicle", hi afegeix Costa. "I durant aquest temps, perdem el control", precisa.Conduir amb el mbil a les mans porta aparellada una multa de 200 euros i la retirada de tres punts del carnet. I tan sols cal donar un cop d'ull a les estadístiques per veure com, per més que s'insisteixi, la societat no n'aprn. L'any passat, a les comarques gironines Trnsit va obrir fins a 6.820 expedients sancionadors contra conductors que parlaven o enviaven missatges pel mbil. A tot Catalunya, van ser-ne 22.429.El cap de Trnsit dels Mossos insisteix, per, que l'objectiu dels vehicles espiell i de la resta de mesures per frenar la sinistralitat no són les denúncies, sinó conscienciar els conductors. "Evidentment la sanció hi és, per el missatge que ha de quedar és que s'han de tenir tots els sentits posats a la carretera", subratlla Joan Costa.Més trnsit i accidentsArreu de la Regió Policial de Girona, els Mossos d'Esquadra tenen cinc vehicles espiell. Com que es focalitzen en evitar distraccions, l'inspector Joan Costa explica que "solen treballar" en trams de carreteres "on hi ha més mobilitat" o que "registren més accidents" per aquest motiu. Entre d'altres, a més de l'autopista AP-7 i l'N-II, la C-65, la C-66, la N-260 o la C-63.Deixant de banda l'ús del telfon mbil, l'any passat Trnsit va engegar 894 expedients sancionadors per distraccions al volant arreu de les comarques gironines. I 2.715 més per no dur el cinturó cordat o fer ús dels sistemes de seguretat passiva. A tot Catalunya van ser-ne 3.169 i 11.587, respectivament.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés