Publicado 23/09/2020 17:01

El Consorci de la Zona Franca inverteix 2 MEUR en el BNEW per fer de Barcelona "la capital de la nova economia"

L'esdeveniment, en format híbrid, compta amb 6.500 inscrits de 84 pasos i espera arribar als 10.000 assistents

ACN

Barcelona.-El Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) ha invertit dos milions d'euros en el Barcelona New Economy Week (BNEW) per fer de la ciutat "la capital de la nova economia". L'esdeveniment es dividir en les categories d'immobiliari, comer electrnic, indústria digital, logística i zones econmiques i oferir un "canal d'entreteniment" que demostrar el "valor" de la capital catalana a través de la gastronomia, el disseny i la cultura. El BNEW es presentar en format de "canal de televisió" i tindr lloc en cinc platós distributs entre l'Estació de Frana, Casa Seat i el Movistar Centre. L'esdeveniment compta amb 6.500 inscrits de 84 pasos i espera arribar als mil assistents presencials i 10.000 a través de la plataforma virtual.

L'esdeveniment est dirigit al públic professional i disposa d'una plataforma digital "de creació de negoci" que ha de permetre la interacció entre les diferents empreses. L'objectiu és traslladar les trobades de negocis de les fires presencials a la xarxa i permetre un "networking digital" a través de sistemes basats en intelligncia artificial. A través d'algoritmes, la plataforma proposar als assistents contactes que puguin ser interessants i "recomanar" persones amb qui es podr parlar a través d'un xat o de videotrucades. Aquesta eina entrar en funcionament el 30 de setembre, una setmana abans de l'esdeveniment, que se celebrar entre el 6 i el 9 d'octubre. Actualment, el BNEW té 6.500 inscrits, un 30% dels quals són assistents internacionals, i comptar amb 350 ponents, la meitat dels quals són estrangers. El CZFB ha arribat a 52 acords amb clústers sectorials a escala global per fomentar l'esdeveniment i té 36 empreses patrocinadores. Pel que fa a l'impacte en el mercat laboral, l'organització del BNEW ha creat 140 llocs de treballs propis i més de 500 llocs indirectes, segons dades de la institució. Més enll de les ponncies i les trobades de negocis, l'esdeveniment també comptar amb un "canal d'entreteniment" que pretén ensenyar els "grans atractius" de Barcelona i "promocionar" el territori. En aquest sentit, el CZFB ha arribat a un acord amb La Boqueria per transmetre en directe 'showcookings'. Aquests també es faran a Casa Seat i comptaran amb la presncia de xefs com Nando Jubany o l'empresari Enrique Toms fent tasts de pernil. En l'mbit cultural, es comptar amb artistes com Suu, que actuaran tant en directe com en 'streaming'. Aquest esdeveniment no se celebrar en substitució als congressos organitzats pel CZFB, sinó que ser un "complement". Amb motiu de la covid, la institució ha cancellat els certmens previstos per aquest any, com la 22a edició del Saló Internacional de la Logística (SIL), el SIL Amrica, l'eDelivery i el Barcelona Meeting Point (BME), que es traslladen a l'any vinent. De cara als prxims anys, el CZFB preveu tornar a celebrar el BNEW.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés