Publicado 14/03/2019 09:00CET

Conserves Ferrer preveu doblar les seves exportacions en els prxims dos anys

Agencia Catalana de Noticias
ACN

L'empresa traslladar la part logística a una nau de Sant Fruitós de Bages, i la planta de Santpedor es limitar a la producció

ACN

Santpedor.-L'empresa familiar Conserves Ferrer, amb seu a Santpedor (Bages), preveu duplicar l'any 2021 les seves exportacions, que actualment representen l'11% de la facturació. Ferrer ja ven a més de 50 pasos d'Europa, Estats Units, Llatinoamrica, sia i darrerament també a Rússia. L'empresa va facturar l'any passat 14,4 MEUR i compta amb una plantilla de 66 treballadors entre els dos centres de producció que té a Santpedor i a Caceres. L'augment de l'exportació implicar que la nau que actualment té a Santpedor se centrar en la part productiva, mentre que la part logística es traslladar a una nau de 7.000 metres quadrats que l'empresa ja té al polígon de Santa Anna, al terme municipal de Sant Fruitós de Bages. Conserves Ferrer va néixer l'any 1964 a Sant Lloren de Morunys (Solsons), i ara compta amb més 250 referncies, entre salses, sopes, cremes preparades i tomquet fregit.

Conserves Ferrer té la mirada centrada en el mercat asitic, on l'empresa creu que pot augmentar el volum de vendes. En aquest sentit, recentment ha adquirit el segell 'Garantia Halal', de la Junta Islmica, per alguns dels seus productes com el caldo de pollastre. L'empresa ven més de la meitat de la seva producció a cadenes de gran distribució i només un 25% al comer tradicional. El seu producte estrella, a més de la salsa de tomquet, és la salsa de calots, que és la més venuda a nivell mundial. Per tal de donar-la a conixer, aquest és el cinqu any que Conserves Ferrer celebra la campanya 'Calotades al Món', que consisteix en organitzar calotades arreu del món amb la collaboració de Casals i Associacions de catalans de qualsevol racó del planeta. A més, també organitza calotades solidries per recaptar fons amb finalitat benfica. Aposta per l'ecolgic i el producte de proximitat La demanda del mercat ha fet que l'empresa hagi apostat pel producte ecolgic, adquirint el segell del Consell Catal de la Producció Agrria Ecolgica (CCPAE). En els productes de més demanda, l'empresa ha apostat per tenir una gamma de producte ecolgic, i així preveu que, en total, a finals d'aquest any, la producció ecolgica arribi fins al 15% del total. Actualment l'empresa est dirigida i gestionada per la segona generació de la família Ferrer, que va iniciar-se en el negoci l'any 1964 a Sant Lloren de Morunys (Solsons) de la m de Josep Ferrer amb un petit negoci familiar de recollecció i comercialització de tfones fresques i, més tard, bolets en conserva. A la dcada dels 80, l'empresa es fa present a nivell estatal.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés