Publicado 28/06/2019 14:55

El Consell de Ministres aprova subscriure el conveni per suprimir el pas a nivell de Fla

L'obra té un cost estimat de 4,84 MEUR i permetr tirar endavant el projecte que ja fa onze anys que es va redactar

ACN

Fla.-El Consell de Ministres ha aprovat subscriure el conveni amb la Generalitat i l'Ajuntament per suprimir el pas a nivell de Fla (Girons). L'obra té un cost estimat de 4,84 milions d'euros (MEUR), dels quals l'Estat n'assumir el 50% (a través de l'empresa pública Adif) i la Generalitat, un altre 30%. La supressió del pas a nivell és un dels projectes que fa temps que s'arrosseguen. De fet, es va redactar ara fa onze anys, per encara no s'ha executat. Ara, Adif l'actualitzar per permetre que tiri endavant. L'obra permetr eliminar l'actual pas a nivell que talla el poble. Els cotxes passaran per un vial inferior (que es far a uns 500 metres de l'actual pas a nivell) i els vianants, per un altre pas soterrat que se situar just on ara hi ha la barrera.

La supressió del pas a nivell de Fla és una obra que porta quinze anys encallada. Al 2004, el Ministeri de Foment i la Generalitat van signar un acord de collaboració per tirar endavant el projecte. El pas a nivell, que parteix Fla en dos, se situa al quilmetre 221\/740 de la línia de rodalies que enllaa Barcelona amb Portbou (Alt Empord). Permet que el cotxes que circulen per la C-225z (l'antiga carretera de Palamós) puguin passar d'una banda a l'altra.Ara, l'Estat ha fet un nou pas administratiu per suprimir el pas a nivell, i acabar amb el greuge histric que arrossega el municipi. El Consell de Ministres ha autoritzat subscriure el conveni a tres bandes (entre Adif, Generalitat i Ajuntament) per tirar endavant l'obra, que suposar una inversió de 4,84 MEUR.El conveni estableix que, d'entrada, l'administrador d'infraestructures s'encarregar d'actualitzar el projecte que Foment va redactar ara fa onze anys, el 2008. Aquí ja s'hi recollia la solució que aleshores Estat, Generalitat i Ajuntament van consensuar per suprimir el pas a nivell. Es far un vial soterrat exclusiu per a cotxes, que se situar uns 500 metres al costat oest d'on ara hi ha la barrera. Els vianants passaran per un altre pas, que es trobar just a sota de l'actual pas a nivell.El 50%, a crrec de l'Estat Segons recull el conveni, Adif es compromet a finanar el 50% de l'obra que també inclou la posada al dia del projecte- fins arribar a un import mxim de 2,42 MEUR. A més, l'Estat ser també qui executi tota l'obra (és a dir, els dos passos inferiors i els nous vials) i s'encarregui d'urbanitzar l'entorn. El conveni també estableix que Adif facilitar que es redueixi dels 50 fins als 20 metres el límit de les edificacions al tram comprs entre el nou vial per a vehicles i l'actual pas a nivell. Per últim, l'administrador d'infraestructures també assumir els 375.000 euros que costar expropiar un habitatge del carrer Comer (que haur d'anar a terra davant la necessitat de disposar d'aquests terrenys per poder entroncar el nou vial de la C-255z amb el carrer).La Generalitat, per la seva banda, finanar el 30% de les obres, fins a un import mxim d'1,45 MEUR. A més, autoritzar Adif perqu, un cop acabin els treballs, clausuri definitivament el pas a nivell. Per últim, l'Ajuntament de Fla cedir els terrenys necessaris per executar els nous vials i els dos passos inferiors (sense cap crrec per a Adif i Generalitat) i posar fins a 968.000 euros per al projecte. Un cop l'obra s'enllesteixi, el consistori assumir els vials i el seu entorn i s'encarregar del seu manteniment.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés