Publicado 26/07/2019 15:12

El Consell de Ministres aprova la installació del sistema ERTMS a les línies R4 i R2 de Rodalies

El sindicat de maquinistes havia exigit la millora després del sinistre a Castellgalí

ACN

Manresa.-El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres licitar la installació del sistema de seguretat ERTMS a les línies R4 i R2 de Rodalies. Cal recordar que aquest sistema havia estat exigit pel sindicat de maquinistes com a condició per tornar a reprendre la circulació de l'R4 després del darrer sinistre a Castellgalí, on va perdre la vida la maquinista pel xoc de dos trens. El valor estimat del contracte ascendeix a 98.113.183,27 euros (sense IVA) i el termini d'execució estimat és de 72 mesos, dels quals 24 mesos corresponen a l'execució de les obres i els altres 48 mesos al manteniment de les futures installacions.

Segons Foment ,l'actuació permetr modernitzar la xarxa, ja que el sistema ERTMS (Sistema de Gestió de Trnsit Ferroviari Europeu), l'utilitzat en les línies d'alta velocitat, millora de forma significativa les prestacions d'explotació i les condicions de fiabilitat, qualitat i eficcia global del servei. A més, permet augmentar substancialment la capacitat de transport del sistema en reduir-se els intervals entre els trens en circulació i la disminució dels costos d'explotació. Aquest sistema ja s'est installant en el tram L'Hospitalet de Llobregat-Mataró.Aquesta millora permet utilitzar la xarxa d'ample convencional pels serveis de Rodalies, la qual cosa pot fer augmentar el nivell de qualitat de l'actual sistema d'explotació sobre el conjunt de la xarxa. Entre les millores que inclou la inversió hi ha enclavaments electrnics, sistemes de bloqueig, circuits de via, telecomandament centralitzat, el propi equipament ERTMS i les telecomunicacions fixes.El projecte es dur a terme a les línies R4 nord i R2 sud i, de les obres, destaca la implantació d'un nou programa d'explotació, que inclou millores en els sistemes de seguretat mitjanant la installació de bloquejos automtics en via doble banalitzada. També es far una modernització "integral" de les installacions de senyalització i de protecció del tren amb la implantació d'enclavaments electrnics a les estacions i trajectes del tram Manresa-Terrassa (Manresa, Sant Vicen de Castellet, Castellbell i el Vilar-Monistrol de Montserrat), i en la R2 sud (Garraf, Sitges, Vilanova i la Geltrú i Cunit).De forma parallela, s'actualitzaran els actuals enclavaments electrnics de les estacions de Terrassa, Sabadell Sud, Cerdanyola del Valls, Montcada Bifurcació, Barcelona-Sant Andreu Arenal, Bellvitge, el Prat de Llobregat, Gav i Castelldefels per adaptar-los al nou esquema d'explotació i al sistema ERTMS.Altres actuacions previstes consistiran en la renovació dels sistemes de detecció de tren mitjanant circuits de via d'audiofreqüncia d'última generació, la installació de nous senyals tipus LED, l'actualització de la senyalització existent i la implantació de l'ASFA (Anunci de Senyals i Frenat Automtic) digital, així com el propi ERTMS.Parallelament es modernitzar la xarxa de cablejat de senyalització, s'implementaran noves xarxes de comunicacions fixes de fibra ptica que permetin l'operació dels futurs sistemes, es reformar la xarxa d'alimentació d'energia mitjanant equips d'alimentació redundants i es construiran nous edificis tcnics. El projecte preveu que en una primera fase s'actuar en els enclavaments. En aquesta, es preveu desplegar els nous circuits de via d'audiofreqüncia, les noves senyals laterals i balises ERTMS.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés