Publicado 25/10/2019 14:09

El Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat tanca amb xit després d'haver reunit 180 editors a la Seu d'Urgell

L'AMIC aposta per un model de subvencions que ajudi a sufragar els costos de producció de les empreses, com al País Basc

ACN

La Seu d'Urgell.-El Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat ha tancat amb xit la seva primera edició, celebrada des de dijous a la tarda a la sala de Sant Domnec de la Seu d'Urgell. A la trobada hi han participat 180 professionals d'aquest sector, xifra que representa més del doble del que preveia inicialment l'organització. Des de l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC) han destacat l'ampli ventall de perfils vinculats a l'mbit comunicació que han assistit a l'esdeveniment i han valorat positivament el contingut que s'ha tractat en les diferents ponncies. En aquest sentit, veuen amb bons ulls el model de subvencions del País Basc, el qual destina ajuts per a finanar una part dels costos de producció d'aquest tipus d'empreses.

El president de l'AMIC, Ramon Grau, creu que s'han de tenir en compte d'altres factors, a banda del de l'audincia, a l'hora d'atorgar subvencions. Tot i que ha reconegut que a Catalunya hi ha un gran nombre de mitjans de comunicació, veu interessant que els ajuts es calculin en funció dels "costos estructurals" de les empreses, ja que en el cas del País Basc els recursos públics serveixen per pagar un 30% dels seus costos de producció.Grau s'ha mostrat satisfet per com s'ha desenvolupat el Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat, tenint en compte l'elevada assistncia que s'ha registrat de persones provinents de diferents punts del Pirineu, ja sigui de Catalunya, Aragó, Navarra, el País Basc, la Catalunya del Nord, Andorra i l'Arieja, entre d'altres. A més, ha destacat la qualitat de les ponncies, que han versat sobre els eixos temtics del model de negoci, la tecnologia i la creació de comunitats.Davant l'xit que ha tingut la trobada, l'organització es planteja dur a terme una segona edició en un futur. A banda de les presentacions, el congrés tenia com a objectiu fomentar un espai d'intercanvi d'experincies entre els professionals de la comunicació que han assistit. D'entre els temes que s'han posat sobre la taula, hi ha el de les mtriques per als mitjans de comunicació i per a la creació de comunitats de lectors, la presncia de les dones als mitjans, la intelligncia artificial en la gestió de les xarxes socials o la relació entre comunicació i comer.El Congrés ha estat un projecte desenvolupat en xarxa, que ha impulsat l'AMIC amb la participació de les associacions basques (HEKIMEN i TOKIKOM) i professors d'universitats, i la dinamització per part de Meditic.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés