Publicado 27/04/2019 07:30

Comunicadors catlics asseguren que a l'Església "la roba bruta ja no es renta a casa"

Agencia Catalana de Noticias
ACN

L'evolució de la comunicació després de les primeres denúncies per abusos sexuals centra una jornada

ACN

Barcelona.-"Prcticament totes les institucions eclesials de Catalunya d'una manera o altra han fet una reflexió i han posat els mitjans" per millorar la comunicació des que el 2016 van aparixer les primeres denúncies per abusos sexuals a menors a l'Església, segons ha explicat el periodista i director d'Animaset Jordi Llisterri. En unes jornades que han reunit una quarantena de comunicadors i periodistes a la facultat Blanquerna, Llisterri ha assegurat que pel que fa a la comunicació de l'Església "per primera vegada s'est aprenent que la roba bruta no es renta a casa", sense perdre de vista que "el punt central" ha de ser "l'atenció a les víctimes i prendre mesures perqu no torni a passar". La periodista i directora de l'Observatori Blanquerna, Míriam Díez, ha destacat la "presa de conscincia" de l'Església en aquesta qüestió en els últims anys.

Llisterri, que ha assessorat des del punt de vista comunicatiu a algunes institucions després de les primeres denúncies per abusos sexuals a menors, ha parlat aquest divendres d'un "canvi de mentalitat" en l'Església.Ha dit que a diferncia d'altres institucions, en la comunicació de l'Església s'han de tenir en compte "dos problemes". Per una banda és "ha de respondre de coses de fa deu, vint, trenta, cent, dos-cents o mil anys" i per altra "pel seu lideratge moral i pel missatge que dona té una responsabilitat molt superior o una exigncia moral molt superior que altres institucions".Ha afirmat que "mai es fa prou autocrítica", per que després d'poques amb amb una actuació "molt desastrosa" considera que es pot dir que "s'ha aprs dels errors del passat", s'ha "pres conscincia" i s'han posat "els mitjans perqu no es torni a repetir". Per la seva banda, la també periodista Míriam Díez, organitzadora de la trobada amb Llisterri, ha reivindicat la universitat com a lloc de trobada "sobretot en moments de crisi". "Hi ha un moment que s'ha d'acceptar que la crisi hi és, que no s'ha fet bé, i buscar experincies positives, posar-les totes en comú i generar un discurs nou d'esperana que és el que l'Església ha de fer", ha indicat.Durant la trobada els comunicadors han explicat diverses experincies, majoritriament relacionades amb els casos de pederstia, i han reivindicat la necessitat de participar en els rgans de decisió dels bisbats i les institucions per les quals treballen com una condició "indispensable" per dur a terme la seva feina, com ha dit el responsable de comunicació de les dicesis d'Aragó José María Albalad. Diverses intervencions han coincidit en assenyalar l'evolució constant i a millor de la comunicació en l'Església des de fa quatre anys.A la jornada hi han intervingut els responsables de comunicació de la Fundació Champagnat-Maristes Catalunya, Imma Amadeo; el bisbat de Sant Feliu de Llobregat, Amparo Gómez; les dicesis d'Aragó, José María Albalad; l'Opus Dei, Anna Baduell, i els salesians, Carlos Martín. També han fet una sessió els periodistes de TV3, Mireia Prats; Vida Nueva, José Beltrán, i Aleteia, Jesús Colina."Comunicació i Religió en temps de crisi" ha estat una jornada organitzada per l'Observatori Blanquerna de Comunicació, Religió i Cultura, Animaset i Catalunya Religió a la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés