Publicado 10/01/2019 18:33

Competncia veu "discriminatori" i "altament restrictiu" obligar a contractar amb hores d'antelació Uber i Cabify

El director general de l'ACCO diu que generaria "ineficincies" i avisa que es plantejaran impugnar la regulació metropolitana si ho inclou

ACN

Barcelona.-L'Autoritat Catalana de la Competncia (ACCO) creu que seria "discriminatori" i "altament restrictiu" obligar a contractar amb hores d'antelació els vehicles de lloguer amb conductor (VTC), com Uber i Cabify. En declaracions a l'ACN, el director general de l'ACCO, Marc Realp, ha avisat que les propostes del sector del taxi per regular els VTC -la precontractació i el retorn obligatori a la base quan no estiguin transportant servei- introdueixen "ineficincies" en l'activitat dels VTC i pot portar a la "desaparició" d'aquests serveis. Competncia considera que són mesures que "impliquen un dany evident al benestar dels consumidors i usuaris". Realp ha avisat que es plantejaran impugnar la regulació metropolitana en cas que inclogui les propostes dels taxistes.

El director general de l'ACCO ha esperat que el Govern els consulti abans d'aprovar el decret llei a partir del qual l'rea Metropolitana de Barcelona (AMB) regular els VTC. "Se'ns ha d'escoltar", ha dit Realp, que ha opinat que s'hauria de fer una regulació "unificada, innovadora i que permeti modernitzar el sector" dels taxis i els VTC, ja que Competncia els considera un mateix sector. En cas que les propostes dels taxistes es traslladin a la normativa metropolitana, Realp veu "molt probable" que l'ACCO l'acabi impugnant, tal com van fer amb la regulació de l'AMB amb qu limitava l'activitat dels VTC, amb l'exigncia de tenir una segona llicncia metropolitana per circular per Barcelona. Pel que fa a la precontractació, el director general de l'ACCO creu que "qualsevol antelació generar ineficincies" en un sector en el qual la tecnologia "et permet fer la reserva de manera immediata". Així doncs, l'ACCO ha avisat que les mesures que exigeixen els taxistes i que est estudiant el departament de Territori són "altament restrictives" a la competncia. Competncia ha estimat que comportarien un perjudici en el consumidor amb un major temps despera i major preu. En termes econmics, l'ACCO considera que hi hauria un sobrecost de més del 14% per trajecte i una prdua global de recursos dels consumidors i usuaris de més de 56 milions deuros anuals a l'AMB.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés