Publicado 29/06/2019 10:55

Comena el tall a la línia 1 del metro entre Clot i Fondo

Estar dos mesos interrompuda per la renovació de 9 quilmetres de vies

ACN

Barcelona.-La línia 1 del metro estar tallada entre les parades de Clot i Fondo des d'aquest dissabte i fins el 30 d'agost pels treballs de renovació de nou quilmetres de via. També es renovaran aparells i installacions del túnel que transcorre per sota la Meridiana, amb 65 anys d'antiguitat. Es tracta de la inversió més important mai realitzada a la xarxa, un total de 20 milions d'euros. Les alternatives principals durant el tall seran la línia 9 Nord de metro (La Sagrera - Can Zam) i els trens de Rodalies, així com dos serveis especials d'autobús. La resta de la línia, entre Hospital de Bellvitge i Clot, funcionar amb normalitat.

L'obra consisteix principalment en la renovació completa de 9.150 metres lineals de via simple, que actualment est muntada sobre balast i passar a muntar-se sobre placa de formigó, per facilitar el manteniment futur, amb les fixacions i els drenatges corresponents. A més, se substituiran i ampliaran els aparells de via (dispositius que permeten les maniobres i canvis de sentit dels trens), es renovar tota la senyalització ferroviria per accionar els aparells en les noves posicions i se'ls afegiran funcionalitats. En un tram de via prxim a l'estació de Santa Coloma saplicaran mesures per reduir vibracions.A més, es renovaran les estacions, com per exemple les cambres de baixa tensió, l'ampliació de cambres d'enclavament i es canviaran els accessos. TMB ha optat per fer els treballs a l'estiu coincidint amb l'poca de l'any amb menys mobilitat urbana ja que la circulació de trens és incompatible amb les obres. La interrupció parcial del servei de la línia 1 de metro suposa el tancament complet de nou estacions i el tancament parcial d'una altra, Clot, que es convertir en terminal provisional. En aquest tram es registren unes 90.000 entrades els dies feiners del juliol, cosa que planteja un repte pel que fa al disseny de les alternatives de transport. Tant el volum de passatge com la configuració de la trama viria han obligat a descartar els autobusos llanadora com a alternativa principal i a recomanar en canvi laprofitament dels altres transports existents al districte de Sant Andreu de Barcelona i el municipi de Santa Coloma de Gramenet, especialment els ferroviaris.Rodalies com a alternativaLa línia 9 Nord de metro (La Sagrera - Can Zam) i els trens de Rodalies seran les alternatives principals durant el tall, aquests a través de les estacions de Sant Andreu Comtal (R2 \/ R2 Nord), Sant Andreu Arenal (R3 i R4), La Sagrera - Meridiana (R3 i R4) i El Clot - Aragó (R2 \/ R2 Nord), juntament amb dos serveis especials dautobús que habilitar TMB amb la funció denllaar aquests transports ferroviaris i les estacions tancades de la línia 1.Els dos serveis complementaris dautobús (Especial L1 Clot - Fabra i Puig i Especial L1 Onze de Setembre - Fondo) seran gratuts i estaran dotats amb vehicles articulats que circularan amb freqüncies de 3 minuts i 5 minuts, respectivament, en les hores punta dels feiners. Les llanadores funcionaran amb els mateixos horaris de la xarxa de metro, incloses les nits de servei continuat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés