El socialista comparteix que Generalitat i Estat també han de finançar el transport públic però insisteix que cal congelar tarifes
ACN
Barcelona.-El líder del PSC a l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha augurat que el govern municipal està preparant el terreny per pujar el preu de la T-10 el 2018, i ha avisat que el seu grup no donarà suport als pressupostos si això acaba passant. Collboni s'ha referit a la iniciativa que BComú presentarà en el proper ple i que reclama a Generalitat i Estat que aportin la seva part en matèria de finançament del transport públic. Ha apuntat que ell coincideix amb aquesta petició, però ha insistit que malgrat tot, cal mantenir la congelació de tarifes. "Això és un primer argument per dir que es pujaran, i si això passa no donarem suport al pressupost. No estem demanant res que sigui impossible", ha argumentat, tot recordant que ell mateix ja va pactar amb Xavier Trias l'any 2015 que la T-10 quedés per sota dels deu euros.
Al seu parer, que BComú faci aquesta petició en el ple del 22 de desembre arriba una mica tard, i ha pronosticat que és un primer argument per anunciar després un augment de les tarifes. Collboni ha insistit que cal congelar, i que això vol dir mantenir el preu actual i no pujar ni tan sols l'IPC de la T-10, que és la targeta que més utilitzen els ciutadans.Ha recordat que això va ser possible "amb un alcalde de dretes" com Xavier Trias, i per tant ha remarcat que ha de ser també viable amb un govern d'esquerres. Al seu parer, l'alcaldessa, Ada Colau, ha estat "molt feble" a l'hora de reivindicar inversions per a la ciutat, sobretot davant la Generalitat. Aquí ha citat també el finançament de les escoles bressol. Després de les sentències que obliguen el Govern a abonar a l'Hospitalet i a Cornellà un terç de finançament de les llars d'infants des del 2011, el PSC presenta precisament una proposició en el proper ple per instar l'Ajuntament a iniciar accions legals per reclamar a la Generalitat aquestes quantitats. De fet, el consistori ja ha anunciat que estan estudiant com sumar-se a aquestes accions legals iniciades per una trentena de municipis. Com ja va apuntar la setmana passada, Collboni ha explicat que també plantejaran una declaració institucional arran de la presó dictada per a un dels protagonistes del documental 'Ciutat Morta' acusat de l'assassinat d'una persona a Saragossa. A parer del socialista, això no reobre el cas però sí la polèmica. El PSC planteja un text per reconèixer l'"honorabilitat" de la Guàrdia Urbana i dels agents implicats en els fets del 4 de febrer del 2006, i també dels responsables polítics d'aquell moment. Així mateix, condemna rotundament la "campanya de desprestigi" que es va realitzar contra el cos, incloent també aquest documental.En l'apartat de preguntes, Collboni demanarà al govern municipal sobre l'impacte que en el pressupost municipal tindrà el canvi social d'empreses a causa del procés. Com a prec, el PSC demanarà abandonar el projecte de destinar el Palau d'Esports de Barcelona per ubicar la nova sala de coordinació de la Guàrdia Urbana amb altres centres d'emergència. Els socialistes volen que aquest palau tingui usos esportius i per als veïns.