Publicado 6/5/2019 21:27:49 +02:00CET

Colau proposa pacificar un de cada tres carrers de l'Eixample i combatre la contaminació en els entorns escolars

Agencia Catalana de Noticias
ACN

La candidata de BComú a la reelecció aposta per fer una "revolució verda" i "repensar" les "autopistes urbanes" que creuen la ciutat

ACN

Barcelona.-La candidata de BComú a la reelecció com a alcaldessa, Ada Colau, proposa que un de cada tres carrers de l'Eixample sigui un eix verd i pacificat i generar una plaça en cada encreuament entre eixos verticals i horitzontals. En la conferència 'Barcelona futura: del gris al verd', Colau ha explicat els principals eixos en què es basarà la política urbanística en cas que sigui reelegida i ha plantejat el que, segons ella, és una "revolució verda". La proposta de BComú de cara a un hipotètic segon mandat dona continuïtat a l'aposta per reduir els cotxes i destinar més espai públic als vianants i fixa com una de les prioritats la reducció de la contaminació en els entorns escolars. A més, la candidata de BComú a la reelecció ha plantejat la necessitat de "repensar" les "autopistes urbanes" que creuen la ciutat, com les avingudes Diagonal i Meridiana i la Gran Via.

La proposta en què treballa l'equip de Colau proposa convertir l'Eixample en una malla d'eixos verds, una idea que va més enllà del concepte de superilla desplegat durant els quatre anys de govern. Hi hauria tres grans eixos horitzontals verds travessant l'Eixample, el format pel carrer Rosselló i Provença, el de Consell de Cent i el del carrer Ausiàs March. Pel que fa als eixos verticals, planteja ampliar el tram del carrer Borrell que ja s'ha pacificat i que Rocafort i Casanova se sumin als carrers Enric Granados i Rambla Catalunya com a eixos verds amb prioritat per a vianants. A la dreta de l'Eixample, proposa sumar com a eixos verds els carrers Girona i Sicília al Passeig de Sant Joan. A més, el projecte en urbanisme de BComú es fixa l'objectiu d'acabar la pacificació de Ciutat Vella, amb "assignatures pendents" com la reforma de la Rambla o la Via Laietana o la unió del districte cap a l'Eixample, on hi ha grans rondes amb "molts carrils per a cotxes". Reduir la contaminació als entorns escolars Pel que fa a l'aposta per reduir la contaminació en els entorns escolars, Colau ha explicat que en el pròxim mandat proposen actuar en 100 escoles, però que l'horitzó seria fer-ho en 400, ja que més del 20% dels centres escolars estan en entorns de contaminació molt alts. Segons ha dit, a cada escola es farà un pla per millorar les condicions tant pel que fa a la contaminació com al clima. Reduir el trànsit amb pacificacions o tancaments de trànsit en horaris d'entrada i sortida de les escoles, murs verds, ecoxamfrans, millores en les instal·lacions o fer que hi hagi més verd són algunes de les actuacions que es preveu fer a les escoles. "Repensar" les "autopistes urbanes"Colau ha insistit en la necessitat de "repensar" les "autopistes urbanes" que creuen Barcelona. "No ens podem permetre una ciutat travessada per gran autopistes urbanes que generen divisió entre barris i projecten una imatge de la ciutat antiga, gris i poc adaptada al segle XXI", ha apuntat.A la Meridiana, Colau ha dit que de cara a un segon mandat iniciarà la transformació des de Mallorca fins a Fabra i Puig i que elaboraran els projectes per a la transformació fins al Pont de Sarajevo. Pel que fa a la Diagonal, ha defensat que la unió dels tramvies és una oportunitat perquè l'avinguda sigui una "punta de llança de la Barcelona que passa del gris al verd" i ha subratllat que l'any que ve es començaran les obres des de Glòries fins a Verdaguer. A la Gran Via, el projecte de BComú preveu iniciar el procés participatiu i els estudis per afrontar la seva transformació en el pròxim mandat. Barcelona, una ciutat "poc saludable"Colau ha subratllat que Barcelona viu una situació "dramàtica" pel que fa a la contaminació, ja que és "poc saludable" i té un "mal equilibri ecològic". Ha recordat que cada any moren 350 persones de forma prematura per culpa de les partícules de la contaminació i que amb una qualitat millor de l'aire es podrien evitar infermetats, com el càncer de pulmó o els infarts de miocardi.