Publicado 17/09/2020 16:22

El Clúster de l'Automoció calcula que al 2030 pot haver-hi un 80% menys de vehicles de propietat

Vall aposta perqu les empreses provedores deixin de competir i s'uneixin per complementar-se

ACN

Barcelona.-El Clúster de la Indústria d'Automoció de Catalunya (CIAC) calcula que el nombre de vehicles de propietat podria caure un 80% el 2030 pels canvis d'hbits entre els més joves, que ja no prioritzen la compra d'un cotxe, i també entre la població més adulta. Així ho ha explicat el president de l'entitat, Josep Maria Vall, en la presentació del Pla Estratgic 2020-2024, on ha augurat que el vehicle del futur ser "electrificat, autnom, compartit, connectat, actualitzat, amb més gasos i soroll i més accessibles". Vall ha apostat per la unió entre empreses provedores en el sector i que passin de competir a complementar-se. En cas contrari, ha dit, podrien desaparixer en els prxims anys.

Vall ha pronosticat que per als vehicles de futur ni tan sols caldr carnet de conduir i seran els fabricants els responsables que el trajecte es desenvolupi amb normalitat. "Veurem que no necessitem un cotxe per a nosaltres mateixos sinó un modus per a la mobilitat personal", ha assenyalat el president del CIAC, que ha afegit que els concessionaris seran multimarca i passaran a vendre serveis de mobilitat i no vehicles. A més, ha explicat que la tendncia s'encamina cap a uns vehicles "hiperconnectats" tots ells ho estaran entre els anys 2030 i 2035- i ha apuntat que la ciberseguretat ser un element molt important com per exemple ho és ara per a telfons mbils o ordinadors. Amb tot, per, ha advertit que a Catalunya i Espanya és "molt deficitria" en infraestructures "no només de 4G sinó de 5G", ha dit.Per tipus d'energia, ha augurat que al 2040 només un 30% dels vehicles del mercat funcionaran amb bateries elctriques, un 25% seran híbrids, un 23% funcionaran amb hidrogen i un 22% encara es mouran amb motors de combustió. Es tracta d'un escenari que queda lluny dels objectius del govern espanyol, que va plantejar prohibir els vehicles de gasolina i disel a partir del mateix any. I és que entre les dificultats per a la implementació del cotxe elctric Vall ha apuntat, entre d'altres, a la manca de fabricants de bateries a nivell europeu, el reciclatge quan han acabat la vida útil i a la curta autonomia dels vehicles.Un fabricant de bateries a Catalunya "sí o sí"El president del CIAC s'ha mostrat "optimista" de cara a la recerca de nous inversors per a la planta de Nissan i ha subratllat la necessitat que vingui un fabricant de bateries a Catalunya "si o sí" i "independentment" que s'installi als terrenys que deixar la marca nipona. En aquest sentit, no ha tancat la porta que finalment pugui ser un fabricant de vehicles elctrics per per a aix ha insistit que cal un productor de bateries proper per no haver de comprar-les a l'exterior. De moment, per, ha dit que no coneix cap marca a Catalunya o Espanya que pogués assumir aquesta funció, tot i que sí components, com per exemple Ficosa.D'altra banda, el president del CIAC ha explicat que el entre el 90% i el 100% dels treballadors que van ser inclosos en un ERTO com a conseqüncia de l'aturada de l'activitat per la pandmia ja han tornat a la feina i les empreses han pogut recuperar els tres torns.Sobre el Centre de Formació Professional de l'Automoció de Martorell, Vall ha lamentat que després de més de sis o set anys continu sense cap gestor al capdavant. A més, ha criticat que no hagi tirat endavant "per temes polítics" i s'ha mostrat a l'expectativa sobre una nova licitació. "No sé si arribar un moment que s'ajuntaran els astres i el centre tirar endavant", ha comentat. Per ara, ha descartat que el CIAC es postuli per assumir-ne la gestió, tot i que ha adms que ho faria per "ganes per desencallar la situació". En tot cas, ha garantit que el CIAC estar al costat de qui finalment en resulti adjudicatari.Pel que fa el Pla Estratgic 2020-24, elaborat al llarg de tot l'any passat i que s'havia de presentar al mar, el CIAC ha canviat la seva estructura i estar format per sis rees: Competitivitat Industrial, Formació i Talent, Innovació de Producte, Logística, Noves Oportunitats de Negoci i Mobilitat i Sostenibilitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés