Publicat 13/10/2020 12:24

El circ contemporani d'Animal Religion inaugurar la Sala Tallers amb 'Ahir', una "potica" reflexió sobre el passat

Cartell de l'espectacle 'Ahir', d'Animal Religion, que inaugura la sala Tallers del TNC. (Vertical)
Cartell de l'espectacle 'Ahir', d'Animal Religion, que inaugura la sala Tallers del TNC. (Vertical) - Natlia Costa (ACN)

La companyia inclour per primer cop el text en un espectacles per "obrir-se"

ACN

Barcelona.-El circ contemporani de la companyia Animal Religion inaugurar aquest dimecres la Sala Tallers del Teatre Nacional de Catalunya (TNC) amb la "potica" proposta 'Ahir', dels autors Quim Girón, Joana Serra i Joan Cot Ros. Segons la directora, Carlota Grau, és un "dileg amb el passat que es pregunta quan comena i quan acaba l'ahir", i es qüestiona els límits del temps, la continutat lineal, la construcció cultural i el seu funcionament. La companyia inclour per primer cop el text en un dels seus espectacles, una aposta amb la qual busca "obrir-se", segons l'artista Quim Girón. Partint de la llum, el cos, la música i el so com a materials escnics, 'Ahir' mostrar "un Quim molt proper a través d'experincies personals i del seu imaginari".

Girón traslladar aquesta reflexió sobre el temps a l'escenari mitjanant records, malsons o pellícules que l'ha marcat: "Ens far viatjar a diversos universos on l'espectador se sentir interpellat tant a nivell de sensacions com a nivell de la seva imaginació".Girón ha avisat que és un espectacle que assumeix riscos. Primer perqu "és arriscat en qu un artista de circ que no ha parlat mai en públic faci un text", mentre que Grau ha afegit que hi ha una part de la mirada personal del Quim que forma part de l'espectacle, i aix inclou cert "risc" pel que fa a la seva "honestedat i sinceritat". També, Grau ha incidit en l'estructura de la proposta, que transporta a diversos espais i que fa somiar: "El risc també hi és en l'estructura de l'espectacle i pot recordar a somnis i imaginacions".Per a ella, el resultat és una "una oda a la imaginació, molt necessria actualment", i ha afegit que aquest espectacle, ple de preguntes sense resposta, "convida a plantejar-se fins a quin punt ens creem un concepte per explicar la realitat", especialment en relació al temps. En aquesta línia, Girón ha destacat que la proposta "té un efecte" en el públic i el convida a preguntar-se quin és el seu 'ahir', ja que cadascú té la seva prpia experincia. Tanmateix, Grau ha avisat que "el recorregut acaba posant més nfasi sobre l'aquí i l'ara".Vincle amb el circ tradicionalGirón ha explicat que l'espectacle incorpora acrobcies i verticals, tot i que també explora els aeris. A més, ha dit que "hi ha un intent de fer un enlla amb les formes de circ tradicional", en un record al seu temps d'aprenentatge, del qual va sortir sent un artista contemporani, ha dit. Segons ha considerat, la seva renovació és preguntar-se si l'abecedari del circ tradicional el pot presentar des d'altres perspectives, per exemple, des de la concepció del temps.Música analgicaPel que fa a l'elaboració de la música, Joan Cot Ros ha precisat que "tota la música est feta en directe i tot amb materials del passat". A més, tots els instruments que s'utilitzen són analgics, o no hi ha res digital. A la illuminació, Joana Serra ha detallat que va comenar a treballar amb enregistraments lumínics del dia anterior amb la intenció de "desenvolupar un treball d'arrel de buscar la llum".Tan la música com la illuminació van de la m de l'escenografia, que Grau ha detallat que sorgeix del mateix qüestionament i remet a un espai oníric on tot és possible: "Un espai buit. Un forat negre". Serra ha destacat que aquest espai és discret, per clar visualment i que no destaca per sobre de la pea, sinó que aprofundeix en la "circularitat" del temps.