Publicado 17/07/2019 13:06

CILSA critica el retard de la inversió en infraestructures i demana els accessos viaris i ferroviaris al Port

El director general de la societat que gestiona el ZAL considera que són "fonamentals" per a un port que mou 3 milions de contenidors

ACN

Barcelona.-El director general de CILSA, Alfonso Martínez, ha criticat aquest dimecres el retard en les inversions a Catalunya i més concretament en els accessos viaris i ferroviaris al Port de Barcelona, dels quals ha afegit que "són fonamentals, no només per a CILSA sinó per als nostres clients". "És una demanda que és una obvietat, un port que nou 3 milions de contenidors i quasi dos són 'import\/export' és necessari tenir bons accessos viaris i ferroviaris", ha continuat el director general de CILSA, que veu injustificable "estar endarrerint tant aquestes inversions". En declaracions a l'ACN, Martínez ha apuntat que és una "evidncia que aquí falten infraestructures" i ho ha exemplificat comparant el mapa d'infraestructures a Madrid i a Barcelona i veient l'evolució que han tingut les dues capitals.

D'aquesta manera, el director de CILSA, que és la societat que gestiona el Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) i est participada pel Port de Barcelona (51%) i Merlin Poperties (49%), avala les crítiques que feia el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, en la presentació el catleg d'infraestructures pendents a Catalunya.Dilluns passat, Foment del Treball va xifrar en 28.000 milions d'euros el dficit d'inversió en infraestructures durant els darrers deu anys a Catalunya i va reclamar un pacte entre administracions perqu aportessin 10.000 milions d'euros, a raó de 2.000 milions d'euros anuals, entre aquest 2019 i 2023, i poder finalitzar les obres "estratgiques" que estan licitades i que encara estan en procés de construcció. Entre aquestes, la patronal va citar el corredor mediterrani, Rodalies, la B-40 o la finalització de la línia 9 del metro, entre d'altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés