Publicado 05/02/2019 06:03

Chicuelo: "'Uña y carne' és un disc de flamenc tradicional amb tocs de fusió cap a una música contempornia"

Agencia Catalana de Noticias
ACN

ACN

Barcelona.-11 anys després del seu darrer disc com a solista, 'Diapasión', el guitarrista Juan Gómez, conegut com Chicuelo, publica aquest divendres el seu nou disc en solitari 'Uña y carne' (Accords Croisés \/ Taller de Músics). En una entrevista a l'ACN, Chicuelo ha ressaltat que 'Uña y carne' no és un disc de cobles ni de boleros, sinó un de flamenc tradicional amb tocs de fusió cap a una música més contempornia com blues, jazz o música brasilera. Ha explicat que arriba amb el nou disc amb "una illusió renovada, les energies amb 50 anys no són les mateixes que amb 20", per es veu tot "des d'un altre lloc amb més calma, saviesa i sabent més el que es vol".

Han passat 11 anys des del seu treball anterior en solitari. Chicuelo ha explicat que tot i que ha passat aquest temps mai ha deixat de tocar ni ha acabat de desconnectar del tot. "La guitarra forma part de mi i del meu desig de fer coses amb ella i no només el 'cante' i el ball", ha apuntat. 'Uña y carne' arriba després que Chicuelo treballés un llarg període amb artistes com el pianista Marco Mezquida ('Conexión', 2017) i la cantant Marinah ('Sintonías', 2016).El nou disc 'Uña y carne' és una recopilació de vuit buleries, tangos, guajiras, rumbes, sevillanes, 'tanguillos' i 'rondeñas'. Els temes els ha anat creant durant aquests 11 anys en moments lliures que tenia entre els seus projectes amb altres artistes. "Les canons estan impregnades de l'estima i del que jo he sentit en tots aquests anys". Són peces que, com ha declarat, porten el seu segell personal perqu les ha composat ell i ha aconseguit el mateix que transmet el flamenc que pot ser "tendre i romntic, per també més agressiu". Per Chicuelo també és important que les seves canons es puguin cantar. Una altra cosa que tenia ben clara el músic, era que al seu disc no volia canons per omplir i que no li agradessin. De fet, creu que se n'abusa massa. En aquest projecte, Chicuelo ha comptat amb la participació de músics de l'escena flamenca i de jazz, com el trompetista Carlos Sarduy, el baixista Carles Benavent i el violoncellista Martín Meléndez. "Són companys que admiro, estimo i respecto i són els més idonis", ha dit. Chicuelo parteix del flamenc clssic i ha considerat que aquest "és minoritari i sempre ho ser perqu és una música difícil i complexa i la complexitat no li agrada a ningú". El guitarrista creu que una de les coses que més fora li dona al flamenc és que és popular. "Si no fos del poble ni d'arrel estaria condemnat a morir i el flamenc no veig que tingui pinta de morir", ha sentenciat. Pel que fa els seus referents ha citat Camarón i Paco de Lucía, per també Tío Borrico i La niña de los peines. "Són artistes que els pots escoltar sempre i mai te'n canses, i no els coneix gairebé ningú. Si no coneixes aquests artistes, no tens afició al flamenc. Si no saps qui és La niña de los peines, no en tens ni idea". Frederic AmatL'art del disc 'Uña y carne' i la seva portada han estat realitzats per l'artista i amic del guitarrista Frederic Amat, a qui va conixer l'any 2012 en una actuació amb el ballarí japons Shoji Kojima al festival Ciutat Flamenco.Taller de Músics Chicuelo ha recalcat la seva llarga relació amb el Taller de Músics de Barcelona que ja suma més de 30 anys. També ha treballat amb ells en produccions. Actualment hi dona classes un dia a la setmana i anteriorment també en va donar de forma intermitent. "Les classes les entenc d'una forma directa i personal perqu cada persona necessita una cosa i partim d'unes qualitats diferents", ha explicat. Entre els seus alumnes, ha indicat que en algun cas volen aprendre flamenc clssic i altres més contemporani fusionat amb altres estils.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés