Actualitzat 07/02/2017 17:21

La CGT denuncia que l'Escola Viaró discrimina les dones a l'hora de contractar el personal

El sindicat ha emès una queixa al Síndic de Greuges perquè l'escola Viaró restringia la contractació de personal a 'homes'

ACN

Barcelona.-La Federació Sindical de CGT Ensenyament ha emès una queixa al Síndic de Gregues contra Viaró Global School, de Sant Cugat del Vallès, perquè considera que fa discriminació de gènere amb la contractació de personal. En un comunicat, el sindicat assegura que en l'apartat del web on es definia el caràcter propi de l'escola, s'hi especificava que els professors de Viaró 'seran sempre homes, excepte en l'etapa d'educació infantil'. Des del sindicat, s'argumenta que aquests criteris de contractació de personal constitueixen un cas de discriminació en l'accés a l'ocupació de raó de sexe . Viaró és una escola de l'Opus Dei, que segrega per sexes i manté el concert amb el Departament d'Ensenyament.

Aquest dimarts, l'apartat del web de l'escola que segons la CGT denuncia aquesta presumpta discriminació de gènere en la contractació no està disponible.Des de CGT s'alerta que mantenir la subvenció a aquestes escoles implica incomplir la moció aprovada al parlament el 20 d'abril de 2016, en què obliga a rescindir els contractes amb aquestes escoles, que imposen, manté el sindicat, "un ideari religiós, homòfob i classista".El sindicat també es queixa que el Departament fa 'cas omís' de les advertències que el Síndic de Greuges ha inclòs en els seus informes sobre la segregació escolar a Catalunya.

Contingut patrocinat