Publicado 19/09/2019 14:57

El Cetmo crea un observatori per analitzar l'impacte de les noves tecnologies i les tendncies en la mobilitat

Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

L'objectiu és centrar-se en les innovacions per fer del transport un mitj més sostenible a nivell ambiental, social i econmic

ACN

Barcelona.-El Centre d'Estudis del Transport de la Mediterrnia Occidental (CETMO) ha creat un observatori per analitzar l'impacte de les noves tecnologies en l'mbit de la mobilitat i les tendncies creixents. "La mobilitat est canviant a ritmes forats", ha avisat el director de lObservatori de la digitalització del transport, Guillem Vall, que ha remarcat el contrast entre la rpida evolució de la mobilitat i la lentitud del sector del transport. "Les regulacions arriben tard, només fa falta veure la T-Mobilitat, que sembla que arribi per no acaba d'arribar mai", ha afegit en declaracions als mitjans. L'observatori de la digitalització del transport compta amb el suport del Departament de Territori, el Ministeri de Foment i per l'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urb (AMTU), a més d'operadors com Renfe, Ferrocarrils, Ports de la Generalitat i altres organismes.

Segons ha explicat Vall, l'objectiu és que aquest observatori, que comenar a treballar aquest setembre i consta d'un projecte pilot de dos anys, segueixi "el ritme de les disrupcions tecnolgiques" i "centrant-nos en les innovacions que aporten valor afegir que ens ajuden a tenir un transport més sostenible en les vessants mediambiental, social i financera", a més de "posar ordre en un camp d'estudi dispers".D'altra banda, Vall ha restat importncia al veto del govern espanyol al corredor mediterrani del 5G i ha afirmat que encara és una tecnologia molt "incipient" i "molt embrionari". "Encara est per veure com anir, és molt costosa. S'han de posar moltes antenes i poca distncia unes de les altres", ha argumentat Vall, que no obstant aix ha destacat que "donar uns beneficis increbles" i que "suposar una revolució molt més important que el 4G".L'acte de presentació de l'observatori ha comptat amb la participació del conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet; la secretria general de Transport, María José Rallo i el president de l'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urb, Jordi Xena; i el director general del Cetmo, scar Oliver. A més, s'ha celebrat una taula rodona en qu s'ha analitzat l'impacte de la digitalització en el transport amb el director del Cenit (Centre d'innovació del Transport), Sergi Saurí; la consultora de mobilitat i ciutats intelligents a Doxa, Anna Grau; i el director de Projectes Estratgics de Metro a TMB, Enric Malla.Aquest darrer ha aplaudit les noves formes de mobilitat a les ciutats i ha afirmat que tenen "molt bon impacte en l'última milla", tot i que ha subratllat que cal seguir pensant en un transport urb "massiu" com el metro per que aquest s'adapti a les necessitats dels ciutadans. Per aix, ha suggerit per exemple que s'explorin noves formes de transport dins del metro per "ajustar oferta i demanda", com per exemple fer un bucle al centre de la línia, i anar més rpidament d'un extrem a l'altre més rpidament saltant-se estacions. "La tecnologia ens hi va ajudant molt i hem de fer aquestes coses. Si estem parats pensant "som el metro, és inevitable i la gent ens necessita" ens estem equivocant", ha sentenciat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés