Publicado 01/04/2019 13:48

La Cerdanya vol que els seus vens s'impliquin en la configuració del model de turisme de la comarca

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El Consell Comarcal impulsa un procés participatiu per definir diferents estratgies que ajudin a fer-lo més sostenible

ACN

Puigcerd.-El Consell Comarcal de la Cerdanya, juntament amb el Patronat de Turisme de la comarca, impulsen un procés de participació que té com a principal objectiu definir les accions que es poden dur a terme per afavorir-ne la seva sostenibilitat i contribuir també a la desestacionalització i diversificació del perfil de visitant. Tot plegat forma part d'un pla d'acció sectorial que es centra en aquest mbit i que parteix, després d'assolir-se les dues primeres fases, d'una diagnosi en la qual s'ha constatat que l'entorn natural i paisatgístic és el principal element que conforma la identitat dels seus vens. En aquest sentit, un dels punts febles detectats té precisament a veure amb la convivncia entre l'ús turístic del territori i la seva preservació.

Un total de 25 persones de la Cerdanya, tant de l'mbit de l'administració pública, com de la societat civil o d'entitats i empreses vinculades al sector turístic, han debatut sobre el model a seguir en aquest mbit de cara als propers anys. De les seves opinions se n'ha extret una primera diagnosi i aquest dijous tindr lloc al Poliesportiu de Puigcerd la primera de les sessions del procés participatiu que ha de definir les accions a dur a terme fins l'any 2024. La voluntat és "posar sobre la taula" els punts forts i febles que hi ha en aquest camp, que és el principal motor econmic de la comarca, amb l'objectiu de continuar sent una destinació de "qualitat", tal com ha dit el president del l'ens comarcal, Ramon Moliner.Per la seva banda, la scia de la cooperativa Resilience.Earth, Erika Zarate, ha explicat que la finalitat del treball que s'est duent a terme és esbrinar l'estratgia a seguir de cara a "assegurar" en un futur la convivncia entre el turisme i la conservació del patrimoni natural, tret que identifica als vens i venes de la Cerdanya i que vol utilitzar-se com a eina de conscienciació entre les persones que visiten la vall. Un altre dels reptes a assolir que s'ha detectat en la primera diagnosi és el del treball en xarxa entre tots els actors de la comarca que estan vinculats al sector turístic. A banda de la sessió d'aquest dijous, s'han programat dues més: una el 15 de maig a Bellver de Cerdanya i una altra el 12 de juny a Alp. També es poden fer aportacions a través d'Internet o a través de la resta de canals de comunicació que proporciona el Consell Comarcal de la Cerdanya. Un cop recollida tota la informació, es redactar el pla d'acció sectorial de l'mbit de turisme, amb la previsió que aquest es pugui presentar durant la prxima tardor.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés