Primer pla del cap del gabinet d'estudis de la CEPTA, Juan Gallardo, en roda de premsa l'11 de mar del 2020. (Horitzontal) - Roger Segura (ACN)
La patronal s'inclina per impulsar corredors per a autobusos elctrics i carrils Bus-VAO
ACN
Tarragona.-La Confederació Empresarial de la Província de Tarragona (CEPTA) s'oposa al tren-tram del Camp de Tarragona que el Govern vol posar en marxa a finals del 2024. El darrer observatori empresarial de la patronal, dedicat a les infraestructures, adverteix que el projecte no ser viable per falta de demanda i perqu, segons els seus clculs, costaria entre 950 i 1.200 MEUR. El cap del gabinet d'estudis de la CEPTA, Juan Gallardo, ha defensat que el més eficient seria reforar el sistema de transport collectiu amb una xarxa d'autobusos elctrics, i crear nous corredors preferents i carrils Bus-VAO. D'altra banda, la patronal aposta per una nova plataforma ferroviria per a mercaderies per l'interior en lloc de recuperar la línia Reus-Roda.