Publicado 13/03/2015 12:36

El carrer Corró de Granollers serà de plataforma única entre Torras i Bages i València

Granollers (ACN).-

El carrer Corró de Granollers, un dels més emblemàtics de la ciutat, serà de plataforma única en el tram entre els carrers Torras i Bages i València. L'Ajuntament preveu construir-hi un carril asfaltat de 2,60 metres d'amplada i una zona de vorera pavimentada amb llambordes de formigó de diferents colors i amplada variable, tot en un mateix nivell. La proposta es va presentar aquest dijous al vespre als veïns i encara s'ha de definir si els cotxes podran passar per aquest tram de 250 metres. Les obres podrien començar la pròxima tardor i enllestir-se a principis de l'any vinent. L'Ajuntament, d'altra banda, també preveu convertir en plataforma única un tram del carrer Sant Josep de Calassanç.El projecte del carrer Corró preveu un carril central asfaltat amb una rigola al centre i nous embornals per a la recollida d'aigües superficials. També s'aprofitarà l'actuació, que té una superfície de 1.485 m2, per renovar serveis com el clavegueram o el tub d'aigua potable. Se soterraran les línies elèctriques i les telefòniques aèries. També es farà la instal·lació per on passaran els serveis de telecomunicacions.

El carrer Corró, entre Torras i Bages i València, consta actualment de dues voreres d'uns 80 cm d'amplada cadascuna, arribant a una amplada mínima de 60 cm en algun tram. La calçada té una amplada d'uns 3,30 metres d'amplada aproximadament, amb un únic sentit de circulació en sentit nord.

Les voreres no s'adapten a la normativa d'accessibilitat vigent i tenen una amplada insuficient que dificulta molt la circulació dels vianants. El paviment de la vorera es troba força deteriorat i la vorada existent, de pedra natural, es troba en algun punt en un estat bastant precari. Les cruïlles amb el carrer Congost i Unió són totalment inaccessibles perquè les voreres són més estretes que el propi carrer Corró.

La xarxa elèctrica, d'altra banda, és completament aèria al llarg de tot el carrer, amb cablejat i mènsules que discorren molt a prop de balcons i finestres dels habitatges. L'enllumenat actual té el cablejat existent aeri. Els punts de llum estan a diferents alçades, amb diferents bàculs.

Sant Josep de Calassanç

L'Ajuntament, d'altra banda, també preveu convertir en plataforma única el tram del carrer Sant Josep de Calassanç entre els carrers Lliri i Conestable de Portugal. En aquest cas, tampoc s'ha definit la relació amb els vehicles, però sí que es pretén "donar prioritat al vianant". Les obres començaran el mes d'abril i tindran una durada de dos mesos i mig.

El tram compta actualment amb unes voreres molt estretes que no arriben als 80 centímetres d'amplada, un carril de circulació en sentit sud i una franja d'aparcament al costat oest.

El nou vial tindrà el tram central de 3,10 metres amb paviment asfàltic i dues voreres de 1,30 metres aproximadament cadascuna. També es renovarà el clavegueram, la canonada d'aigua potable i els tubs elèctrics.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés