Publicado 09/10/2019 16:52CET

Canadell proposa donar ajudes directes a les empreses del sector de l'automoció i no als consumidors

Sánchez Llibre s'ofereix a mitjanar amb les administracions perqu "no es precipitin legislant"

ACN

Barcelona.-El president de la Cambra de Comer de Barcelona, Joan Canadell, ha proposat aquest dimecres que si les administracions donen ajudes directes al sector de l'automoció ho faci a les empreses perqu puguin potenciar la innovació i no als consumidors. Segons sosté, a llarg termini, el sector "ser capa de vendre més arreu el món". "El futur passa per la innovació si sabem encertar com ser la mobilitat d'aquí 15 o 20 anys, el nostre mercat no parar de créixer", ha argumentat durant la seva intervenció a la jornada 'Present i futur de l'autombil' organitzada per Fecavem. En la mateixa taula rodona, el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre s'ha ofert com a patronal a mitjanar amb els paraments catal, espanyol i europeu perqu "no es precipitin legislant".

Per Canadell, "s'han de limitar les incerteses actuals" per la polmica del disel o les limitacions en la circulació pel centre de Barcelona a partir del 2020 i ha assegurat que per ara "no és possible que el cotxe elctric cannibalitzi el sector". En aquest sentit, ha afirmat que "hi ha cotxes per a tots els segments" i ha lamentat que "aquest missatge no ha arribat a la ciutadania". Segons Canadell, cada usuari ha de pensar quin ús en far i ha afirmat que igualment "si de cop el 20% volgués passar-se a l'elctric, tampoc seria possible". En la seva intervenció, el president de Foment, Josep Sánchez Llibre, ha destacat el pes de la indústria automobilística a l'Estat, un 12% del PIB, i ha reclamat la "mxima unitat possible" al sector. A més, s'ha ofert a mitjanar amb el Parlament el Congrés i el Parlament Europeu perqu "el sector pugui plantejar el seu projecte de futur" i que els legisladors "no es precipitin" perqu, sinó, "es malmet l'economia".Per la seva banda, el director del Servei Catal de Trnsit, Juli Gendrau, ha vinculat la mobilitat segura amb la mobilitat connectada i ha demanat estar preparats, a nivell legislatiu, per l'arribada dels cotxes autnoms i connectats. "El que hem d'evitar és el que ha passat amb els Vehicles de Mobilitat Personal", ha afirmat en referncia als patinets. "Qualsevol dia tindrem vehicles autnoms i connectats i hem de ser capaos de donar resposta", ha afegit.Més de 5.000 targetes verdesEl primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha explicat que ja s'han repartit mes de 5.000 targetes verdes, que ofereix l'AMB i TMB i dona tres anys de transport públic gratut a aquells propietaris de vehicles antics que els retirin de la circulació.Collboni també ha explicat que l'Ajuntament ja té a punt una campanya "molt intensa" d'informació davant la prxima entrada en funcionament de la ZBE i ha citat l'objectiu del govern municipal d'invertir 2,6 milions d'euros per arribar als 650 punts de crrega elctrica. "Com en altres processos, el sector públic el que fa és avanar-se i invertir recursos sense retorn immediat perqu el sector privat també s'animi". El primer tinent d'alcalde també ha reivindicat la collaboració de la ciutat amb la indústria de l'autombil, amb projectes conjunts amb Nissan i Volkswagen, i ha recordat que Barcelona va ser escollida Capital Europea de la Mobilitat.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés