Publicado 21/05/2019 13:33

La Cambra lamenta que l'Ajuntament de Barcelona no afronti de "manera realista" la reducció de l'ús del vehicle privat

Valls situa el tram central de la línia 9 de metro com una actuació pendent amb "major potencial" de demanda

ACN

Barcelona.-La Cambra de Comer de Barcelona ha lamentat aquest dimarts que l'Ajuntament de Barcelona no afronti de "manera realista" i es plantegi "objectius de repartiment modal inassolibles amb els mitjans que s'hi estan dedicant" en la reducció del vehicle privat a l'interior de la ciutat. El seu president en funcions, Miquel Valls, ha explicat que l'objectiu del Pla de Mobilitat Urbana 2016-2024 torna a ser reduir en 21% el nombre de viatges en vehicle privat després que ja ho fos també per al període 2011-2018 i que entre el 2011 i el 2016 en lloc de retrocedir el seu ús ha pujat un 0,3%. Amb tot, ha emplaat el consistori a "abordar actuacions estructurals"; com l'ampliació de la capacitat del transport públic dins de la ciutat. "Aix vol dir projectes ambiciosos, recursos econmics i mecanismes estables de finanament", ha afegit Valls, que ha afegit que "no n'hi ha prou amb mecanismes de gestió".

El president en funcions de la Cambra ha situat el tram central de la línia 9 com "l'actuació pendent amb un major potencial d'ampliació de la demanda" i ha recordat que té el finanament del Banc Europeu d'Inversions amb un crdit de 750 milions d'euros per que no s'ha materialitzat a l'espera que hi hagi pressupostos a la Generalitat. Junt amb la línia 9, Valls ha proposat combinar amb la renovació i automatització de la línia 1 i reforar els serveis en una "línia circular virtual" en unir-se les dues línies a través de La Sagrera i la Torrassa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés