Publicado 31/7/2019 18:31:05 +02:00CET

La Cambra de Comerç de Valls reclama que no es canviï el tram bonificat per a camions de l’AP-2

El subdelegat del govern espanyol a Lleida va afirmar que l’Estat estudia traslladar l’actual entre el Pla de Santa Maria i Montblanc, a Borges Blanques – Lleida

ACN

Valls.-La Cambra de Comerç de Valls ha reclamat que es mantingui el tram bonificat per a camions a l’AP-2 entre el Pla de Santa Maria i les Borges Blanques. L’ens empresarial ha rebutjat que l’Estat es plantegi traslladar la bonificació al trajecte entre les Borges Blanques i Lleida, tal i com va assegurar el subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, en una entrevista a l’ACN. Crespín va argumentar que el tram de Tarragona s'utilitza "poc". La cambra vallenca es mostra “indignada” amb aquestes declaracions i ha afirmat que en tot cas el que s’hauria d’estudiar és l’ampliació de la bonificació del 50% des del Pla de Santa Maria fins a Lleida. L’organisme ho ha expressat en un comunicat que compta amb el suport dels ajuntaments de Valls i del Pla de Santa Maria. També han traslladat el malestar al subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté, i al conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i els han demanat que intercedeixin perquè no se substitueixi el tram bonificat i es treballi per ampliar-lo.

La Cambra de Comerç de Valls ha considerat que les paraules de Crespín són un “menyspreu” i han apuntat que si la mesura s’arribés a aplicar suposaria un “perjudici econòmic” per a les empreses tarragonines. A més han destacat “la importància del trànsit de diversos centenars de camions que generen diàriament els polígons industrials de Valls i el Pla de Santa Maria, que utilitzen l’AP-2”. També han reclamat que el tram bonificat entre el Pla de Santa Maria i Lleida sigui considerat “estratègic i de gran importància” per la competitivitat de les empreses del Camp de Tarragona. Segons han remarcat, aquestes companyies “es veuen obligades a satisfer peatges, mentre a altres llocs d’Espanya se circula gratuïtament”.Pel president de la cambra vallenca, Josep Maria Rovira, ha parlat de “despropòsit”. “Com ho han de fer els camions que surtin o arribin a les empreses situades a la banda nord del polígon industrial de Valls i les del Pla de Santa Maria? Han d'anar a buscar el Coll de Lilla?”, s’ha preguntat. Per l’ens cameral, tot plegat és conseqüència del retard en la construcció de l’A-27, entre Valls i Montblanc. “Els incompliments de les inversions de l'Estat a Catalunya han provocat que, com que no existeix cap autovia operativa entre Tarragona i Lleida, el trànsit professional i de gran tonatge, es vegi obligat a passar per l'antiga N-240 o pagar el peatge de l'AP-2”, han explicat els empresaris en el comunicat.