Publicado 31/07/2019 18:31CET

La Cambra de Comer de Valls reclama que no es canvi el tram bonificat per a camions de lAP-2

El subdelegat del govern espanyol a Lleida va afirmar que lEstat estudia traslladar lactual entre el Pla de Santa Maria i Montblanc, a Borges Blanques Lleida

ACN

Valls.-La Cambra de Comer de Valls ha reclamat que es mantingui el tram bonificat per a camions a lAP-2 entre el Pla de Santa Maria i les Borges Blanques. Lens empresarial ha rebutjat que lEstat es plantegi traslladar la bonificació al trajecte entre les Borges Blanques i Lleida, tal i com va assegurar el subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, en una entrevista a lACN. Crespín va argumentar que el tram de Tarragona s'utilitza "poc". La cambra vallenca es mostra indignada amb aquestes declaracions i ha afirmat que en tot cas el que shauria destudiar és lampliació de la bonificació del 50% des del Pla de Santa Maria fins a Lleida. Lorganisme ho ha expressat en un comunicat que compta amb el suport dels ajuntaments de Valls i del Pla de Santa Maria. També han traslladat el malestar al subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté, i al conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet, i els han demanat que intercedeixin perqu no se substitueixi el tram bonificat i es treballi per ampliar-lo.

La Cambra de Comer de Valls ha considerat que les paraules de Crespín són un menyspreu i han apuntat que si la mesura sarribés a aplicar suposaria un perjudici econmic per a les empreses tarragonines. A més han destacat la importncia del trnsit de diversos centenars de camions que generen diriament els polígons industrials de Valls i el Pla de Santa Maria, que utilitzen lAP-2. També han reclamat que el tram bonificat entre el Pla de Santa Maria i Lleida sigui considerat estratgic i de gran importncia per la competitivitat de les empreses del Camp de Tarragona. Segons han remarcat, aquestes companyies es veuen obligades a satisfer peatges, mentre a altres llocs dEspanya se circula gratutament.Pel president de la cambra vallenca, Josep Maria Rovira, ha parlat de despropsit. Com ho han de fer els camions que surtin o arribin a les empreses situades a la banda nord del polígon industrial de Valls i les del Pla de Santa Maria? Han d'anar a buscar el Coll de Lilla?, sha preguntat. Per lens cameral, tot plegat és conseqüncia del retard en la construcció de lA-27, entre Valls i Montblanc. Els incompliments de les inversions de l'Estat a Catalunya han provocat que, com que no existeix cap autovia operativa entre Tarragona i Lleida, el trnsit professional i de gran tonatge, es vegi obligat a passar per l'antiga N-240 o pagar el peatge de l'AP-2, han explicat els empresaris en el comunicat.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés