Publicado 19/2/2019 12:28:00 +01:00CET

La Cambra avisa de la prdua de competitivitat de les empreses mentre no es reprenen les obres del nus de Castellbisbal

ACN

Barcelona.-La Cambra de Comer de Barcelona ha advertit que la indústria catalana perd competitivitat cada dia que passa sense que es reprenguin les obres del nus de Castellbisbal, entre l'autovia del Baix Llobregat i l'autopista AP-7\/B-30, uns treballs que es van adjudicar el 2007 i que no est previst que finalitzin abans del 2021. En un comunicat, la Cambra exigeix que s'afrontin aquestes "deficincies de funcionalitat i també connectivitat, tant entre les vies d'alta capacitat i la xarxa local i urbana com per mitj d'actuacions de mallat que ajudin a superar l'actual esquema metropolit eminentment radial". El tram pendent consta de 2,4 quilmetres de longitud, dels quals 850 metres són de viaducte que han de permetre enllaar lA-2 (des de Lleida) cap a lAP-7\/B-30 (sentit Girona) i els inversos de lAP-7\/B-30 (des de Girona) cap a lA-2 (sentit Lleida).

Actualment, no hi ha possibilitat d'enllaar directament l'autovia i l'autopista i la nova infraestructura suposaria un estalvi de més de 12 quilmetres per als vehicles que volen entrar o sortir de l'A-2 en sentit Lleida i necessiten circumvallar Barcelona per la B-30. "Aquest estalvi ser rellevant sobretot per als sectors dactivitats econmiques més propers, que presenten una alta densitat dempreses industrials, com és el cas del polígon Sant Vicen, a Castellbisbal", assenyala la Cambra. La nova connexió també hauria de permetre reduir els costos logístics (incloses les externalitats ambientals) i alleujar les carreteres locals C-1413 i B-225.Per últim, la Cambra recorda que el Consell de Ministres va aprovar el 21 de desembre el tercer modificat del contracte d'obres d'enlla entre l'autovia del Baix Llobregat i de l'AP-7 a Castellbisbal, i que el BOE va publicar el 7 de febrer la informació pública i convocatria a l'aixecament de les actes prvies a l'ocupació de béns i drets afectats per aquesta actuació.