Publicado 16/05/2019 13:40

Calvet exigeix a l'Estat el baixador de l'AVE i inversions a l'aeroport de Girona per revertir el descens de viatgers

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El conseller torna a reclamar la gestió des del territori perqu Vilobí d'Onyar "sigui la quarta pista del Prat"

ACN

Girona.-El conseller de Territori, Dami Calvet, ha exigit a l'Estat que tiri endavant el baixador de l'AVE i faci inversions a l'aeroport Girona-Costa Brava per revertir el descens "preocupant" de viatgers. Calvet ha dit que estaran amatents perqu el futur Document de Regulació Aeroporturia (DORA) d'Aena i els plans d'Adif incloguin l'estació de l'alta velocitat, a més de millores a la terminal, la torre de control i el sistema de senyalització. El conseller recorda que l'aeroport del Prat est arribant "al límit" i que cal desencallar les inversions necessries a Vilobí d'Onyar (Selva) perqu es converteixi en la "quarta pista" del de Barcelona. A més, Dami Calvet ha tornat a reclamar que la gestió de l'aeroport de Girona es pugui fer des del territori, perqu el model d'Aena és "molt centralitzat" i no el beneficia.

El conseller de Territori s'ha rems a les estadístiques per posar de relleu que l'aeroport de Barcelona i el Girona-Girona Costa Brava viuen a dues velocitats. En el que portem de 2019, El Prat ha crescut més d'un 6% en passatgers i ja ha superat els 15 milions. Per contra, l'aeroport de Vilobí d'Onyar ha perdut fins a un 13,9% de viatgers, i amb prou feines supera els 287.000.Calvet ha assegurat que, mentre l'aeroport del Prat est "al límit", les xifres del de Girona "preocupen". El conseller no ha amagat que part d'aquest descens es deu a la conjuntura econmica, per també ha dit que l'actual model de gestió hi té molt a veure (perqu, precisament, la política de tarifes d'Aena va afavorir que Ryanair se n'anés a Barcelona)."Per aix, en primera instncia, volem que els aeroports es gestionin des del territori, amb independncia i visió de servei al seu entorn més proper", ha assegurat el conseller. Per més enll d'aix, Calvet tampoc ha amagat que "és impossible" impulsar el Girona-Costa Brava sense que al darrere hi hagi la inversió que pertoca.I aquí, el conseller ha exigit a l'Estat que els futurs plans d'inversió per a Vilobí d'Onyar incloguin el baixador de l'AVE i aquelles actuacions necessries, "tant al costat aire com al costat terra", perqu el Girona-Costa Brava s'impulsi "com l'aeroport que faci de quarta pista del Prat, que est arribant al límit de la seva capacitat".El futur DORA, clauSobretot, Dami Calvet subratlla que la Generalitat estar amatent al futur DORA, un document quinquennal que marca els eixos d'actuació d'Aena. El que hi ha ara té vigncia fins al 2021, per ja s'est preparant el que s'allargar entre els anys 2022-2026. "Estarem molt atents perqu el nou DORA inclogui tot all necessari perqu l'aeroport de Girona es converteixi en aquell que necessitem", ha concretat el conseller.A més del baixador de l'AVE, Calvet reclama també millores a la terminal, a la torre de control i al sistema de senyalització. I no amaga que, en parallel a Aena, Adif també hi haur de dir la seva (tot i que en el cas de l'administrador ferroviari, els plans d'inversió són anuals i no a cinc anys vista)."Estarem amatents a totes les inversions que es programarem des de les empreses públiques; per hem de tenir present que ja partim d'un dficit brutal en infraestructures", ha dit el conseller de Territori.Calvet reclama així al nou executiu sorgit del 28-A que mogui fitxa (sobretot, després de veure les reserves que els socialistes van expressar amb el baixador de l'AVE). El conseller, d'entrada, vol que sigui l'Estat qui assumeixi aquestes inversions, tot i que tampoc tanca la porta a "complementar" all que "sigui necessari". "La voluntat és que l'aeroport de Girona es converteixi en aquell que necessitem", conclou.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés