Publicado 30/1/2019 18:21:37 +01:00CET

Calvet culpa l'empresa concessionria SOC Mobilitat del retard de la T-Mobilitat

El conseller de Territori reconeix que s'ha "pecat d'anuncis optimistes" en els calendaris

ACN

Barcelona.-El conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet, ha culpat aquest dimecres l'empresa concessionria SOC Mobilitat formada per Indra, Caixabank, Fujitsu i Moventia- de la implantació de la T-Mobilitat i ha afirmat que l'ATM demanar compensacions. D'altra banda, el conseller ha adms que s'ha "pecat d'optimisme" en els calendaris i que el crdit en relació a aquest projecte és "escs". Segons Calvet, després de signar una addenda per reprendre el projecte, l'empresa va allegar que els equips formats el 2015 van quedar desmuntats per "qüestions d'operativitat" i es van haver de tornar a formar de nou sense els coneixements previs. "L'ATM ho pot comprendre per no ho accepta", ha comentat el conseller. També ha atribut la demora a un "excés de confiana" i la dificultat a "adaptar-se a un entorn de governana complexa", en referncia a les interlocucions entre administracions i operadors.

"Aquest retard ha provocat escepticisme com un projecte que no acaba d'arribar mai. Hem pecat d'anuncis optimistes que després no s'han complert", ha assenyalat el conseller de Territori en l'inici de la seva intervenció, en qu ha recordat que l'aleshores conseller el 2012, Lluís Recoder, va fer el primer anunci de cara a la implantació el 2014.En la seva compareixena a la Comissió de Territori, Calvet ha fet un reps dels entrebancs de la T-Mobilitat, com la manca d'acord entre administracions després de les darreres eleccions municipals- i la redifinició del projecte a partir de l'1 de novembre del 2016, amb els ulls posats al 2019 i amb la incorporació de noves demandes dels operadors, que va comportar una ampliació de contracte valorada en uns 12,2 MEUR per actuacions no previstes inicialment. A banda, es va haver de fer front a una indemnització a SOC Mobilitat de 12,3 MEUR pels costos addicionals causats pel retard.El conseller ha detallat que des del mar del 2017 al novembre del 2018, l'ATM va enviar 36 avisos advertint dels endarreriments, dels quals es va obrir set expedients (dos en ferm). Amb tot, ha comentat, des de l'ATM es va demanar als provedors que prioritzessin la "qualitat operativa" del sistema de transport i que s'introdussin marges necessaris per evitar nous retards.El conseller de Territori també ha explicat que durant un "període extens" es combinar la validació magntica i la digital i que els operadors ja estan fent proves pilot. En aquest sentit, ha avanat que ja es disposen de 740 aparells coneguts com a 'pupitres'- dels 3.400 necessaris, amb un ritme de fabricació de 50 a la setmana.