Publicat 04/11/2020 06:03

La caiguda del trnsit aeri posa contra les cordes els prquings amb servei de llanadora a l'entorn del Prat

Imatge exterior de les installacions de Pim Pam Prquing a Viladecans el 3 de novembre de 2020. (Horitzontal)
Imatge exterior de les installacions de Pim Pam Prquing a Viladecans el 3 de novembre de 2020. (Horitzontal) - lex Recolons (ACN)

Algunes empreses registren prdues del 90% en la segona onada de la pandmia

ACN

Viladecans.-Les restriccions de la mobilitat provocades per la pandmia han redut al mínim el trnsit aeri a l'aeroport del Prat i, de retruc, l'activitat de molts sectors que en depenen. Un d'ells és els dels prquings amb servei de llanadora ubicats al seu entorn. Dues de la mitja dotzena d'empreses consultades, Park and Fly i Pim Pam Parquing, xifren entre un 85% i un 90% la caiguda de l'activitat en aquesta segona onada de la pandmia. A tall d'exemple, Andrés Sánchez, de Park and Fly, explica que per aquestes dates feien més de 80 trasllats diaris a l'aeroport i que a data d'avui amb prou feines superen la desena. Una caiguda de l'activitat que, com en molts altres sectors, s'ha tradut en ERTOs i molta incertesa respecte el futur.

Els prquings amb servei de llanadora han proliferat els darrers anys com una alternativa econmica i prctica per als usuaris de l'aeroport del Prat, especialment per a estades de diversos dies. Per un preu molt inferior al del mateix aeroport, aquestes empreses ofereixen estacionament vigilat i el trasllat gratut a les dues terminals en uns 5 minuts. Unes empreses que, com és obvi, depenen absolutament de l'aeroport del Prat i que estan patint en primera persona la drstica reducció del trnsit aeri que durant la primera setmana de noves restriccions va ser de més del 70%.Una d'aquestes empreses, Park and Fly, que disposa d'un prquing per a més de 100 vehicles a Viladecans, a cinc minuts de l'aeroport, ha registrat una caiguda del 85% de l'activitat des que el Govern va decretar el confinament perimetral de Catalunya i les restriccions de la mobilitat els caps de setmana. Andrés Sánchez, un dels seus treballadors, lamenta que les noves restriccions han arribat "quan comenaven a recuperar-se una mica". "En un any normal estaríem fent de mitjana uns 80 trasllats entre setmana a l'aeroport i uns 120 durant el cap de setmana i a dia d'avui superem de poc la desena", assenyala. Un escenari similar es viu Pim Pam Prquing amb prdues del 90% respecte l'any anterior. Els seus responsables expliquen que durant el mes d'agost havien recuperat entre un 40% i un 50% de l'activitat i que amb les noves restriccions han fet "un nou pas enrere". La caiguda de l'activitat ha obligat a prescindir de bona part de les plantilles i de la infraestructura de les empreses. Així, per exemple, a Park and Fly 10 dels 14 treballadors estan en ERTO i de cinc furgonetes per fer trasllats n'utilitzen només una. Al seu torn, a Pim Pam Prquing hi ha tres dels set treballadors en ERTO. "No hem pogut retallar més la plantilla perqu sinó hauríem de doblar torns", afegeixen. Andrés Sánchez explica que els seus clients entre setmana són majoritriament gent que viatja per negocis i que amb les restriccions de mobilitat i el teletreball s'han redut a la mínima expressió. Pitjor els va els caps de setmana perqu la prohibició de sortir dels municipis ha fet desaparixer les persones "que havien perdut la por" i comenaven a viatjar de nou.Amb tot l'hivern per davant i la xifra de contagis encara a l'ala, els responsables d'aquests negocis veuen amb pessimisme el futur i ho fien tot a l'eficcia de les mesures preses per recuperar una certa normalitat i a l'arribada d'una vacuna.