Publicado 17/09/2020 13:53

Un de cada quatre serveis de la Policia Local de Berga a l'estiu van ser per queixes venals

Gairebé la meitat de les actuacions estaven relacionades amb seguretat ciutadana

ACN

Berga.-El 24% dels serveis que va realitzar la Policia Local de Berga els mesos de juliol i agost estaven relacionats amb queixes i conflictes venals. Segons dades del cos policial, se'n van realitzar 140 al juliol i 172 a l'agost. Precisament les actuacions en l'mbit de la seguretat ciutadana van predominar aquest estiu, amb més de la meitat dels serveis. Segons el cap de la Policia Local, Jaume Hernández, la pandmia s'ha notat als carrers. "No ha estat un estiu normal a causa de la covid-19 i, en alguns casos, ens ha costat poder donar sortida a tots els serveis". Segons el mateix cos, el 6,5% dels serveis requerits no es van poder dur a terme.

La Policia Local de Berga va realitzar un total de 1.289 serveis entre els mesos de juliol i agost. En l'mbit de la seguretat ciutadana és on se'n van realitzar més, concretament 447 al juliol i 592 a l'agost. Destaquen les 312 actuacions que van haver de dur a terme per queixes i conflictes venals, és a dir, gairebé un de cada quatre serveis. Les peticions d'auxili (150) i les identificacions (137) completen els que van ser els serveis més freqüents.Les actuacions relacionades amb el trnsit també van tenir un paper rellevant. Se'n van fer 212 al juliol i 219 a l'agost. Les més realitzades van ser sobre disciplina viria el 29% del total de les de trnsit. També destaca els 58 controls de sorolls i fum que es van realitzar al mes d'agost.Pel que fa a la policia administrativa, es van realitzar un total de 339 actuacions entre els dos mesos. Prcticament una de cada tres van ser gestions administratives (135), seguida de la identificació d'anomalies a la via pública (66) i dels serveis amb animals (55).La Policia Local també s'encarrega d'auxiliar les autoritats judicials en la investigació de delictes, el descobriment o la detenció de delinqüents quan ha estat requerida. Entre els dos mesos es van fer 19 intervencions consistents en citacions i altres gestions judicials (11), delictes contra el patrimoni (1), delictes contra la seguretat del trnsit (4) i suport judicial (3).Origen dels serveisEn referncia a l'origen de l'actuació, el 36,3% dels serveis realitzats entre juliol i agost eren requeriments telefnics, seguits dels serveis planificats (21,7%) i de les actuacions d'ofici (15,6%).Del total de serveis requerits durant juliol o agost, es van atendre el 92,7% d'aquests, mentre que el 6,5% no es va poder realitzar. Els dies de la setmana en qu es van registrar més serveis van ser, al juliol, el dimecres (el 15,4% del total dels serveis del mes), el dijous (15,6%) i el divendres (18,9%). A l'agost van passar a ser divendres (17,2%), dissabte (19,7%) i diumenge (15,0%).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés