Publicado 27/01/2019 07:03

Buy Yourself proposa "saltar-se les cues" a les botigues amb un sistema de compra que permet no passar per caixa

Agencia Catalana de Noticias
ACN

La 'start-up' barcelonina provar el sistema a diversos establiments de Misako a la capital catalana a finals de febrer, coincidint amb el MWC

ACN

Barcelona.-Entrar a una botiga, agafar un producte i comprar-lo sense passar per caixa. És la proposta per al sector del 'retail' de la 'start-up' barcelonina Buy Yourself, que ha ideat un sistema que permet "saltar-se les cues" i "estalviar temps", tant al comprador com al botiguer. Només cal escanejar el codi de barres de l'etiqueta del producte amb el mbil i fer el pagament a través del mateix dispositiu. "Normalment el temps mitj [de pas per caixa] són dos minuts i mig. Si evites la part del procés de pagament, t'estalvies el 50% del temps. [La botiga] pot assumir el doble de trfic de clients", ha explicat el cofundador i conseller delegat de Buy Yourself, Guillermo de las Heras Villalón, en una entrevista amb l'ACN.

L'empresa emergent creada a Barcelona provar el sistema Buy Yourself Go a tres establiments de la cadena de complements Misako a la capital catalana coincidint amb el Mobile World Congress (MWC), que se celebrar del 25 al 28 de febrer, i en el qual participaran per primer cop, a la part dedicada a start-ups del saló, el 4 Years From Now (4YFN). Després de la prova pilot, Buy Yourself es marca com a objectiu estar collaborant amb tres marques diferents a finals de 2019. De fet, la 'start-up' est a punt d'obrir una ronda d'inversió de 100.000 euros per tal de complir amb aquesta previsió. Segons expliquen, el sistema de compra que han desenvolupat est pensat per a grans cadenes de venda minorista i es pot aplicar a tot tipus de producte, encara que per ara senfoquin al sector de moda i complements.La start-up ha desenvolupat dues variants de Buy Yourself Go. La que provaran amb Misako consisteix en habilitar un espai, parallel a la caixa convencional, on el client només ha de passar per treure l'alarma física que porta enganxada el producte, un cop ja l'ha pagat amb el mbil. Aquest procés estalvia el 50% del temps a caixa, asseguren.L'altra opció que ofereixen és la compra completament autnoma per a cadenes que utilitzen la tecnologia RFID, d'identificació intelligent dels productes. Amb aquesta tecnologia, el sistema desactiva automticament l'alarma del producte i el client se'l pot endur quan es confirma el pagament. En aquest segon cas, el client s'estalvia totalment les cues i permet que els dependents es focalitzin en altres tasques, segons explica la 'start-up'. "Les caixes aniran desapareixent""En els prxims dos, cinc i deu anys canviar l'experincia que tenim a les botigues. Les caixes aniran desapareixent", ha pronosticat de las Heras, que ha apuntat que les compres seran cada cop més autnomes i personalitzades. De fet, la multinacional nord-americana Amazon est desenvolupant botigues intelligents sense caixes, que a diferncia de Buy Yourself utilitzen una tecnologia de sensors "molt puntera" i "costosa".El també cofundador de Buy Yourself i director de producte, Luis Manuel Pérez, ha explicat que el seu sistema vol donar un tipus d'experincia de compra de l'estil d'Amazon Go per molt més senzilla i menys costosa. "Estan a una altra lliga", explica Pérez sobre Amazon, que remarca que el sistema de la 'start-up' barcelonina no obliga a "reestructurar" tota la botiga si no que ofereix una solució disruptiva "amb la tecnologia que hi ha i tal com est ara mateix el 'retailer'".Asseguren que en el cas que una cadena tingui tecnologia RFID, poden activar el seu sistema en menys de 24 hores. L'empresa emergent ha afirmat que la seva proposta és només una "llavor" i una "primera experincia" per engrescar a botiguers i compradors, i seguir digitalitzant la venda minorista amb noves propostes que vagin a més.Evolució de la 'start-up'Buy Yourself va néixer fa uns tres anys a Barcelona de la m de quatre socis, que venien de treballar a la consultora Everis, i es van proposar acabar amb les cues. El projecte de la 'start-up' ha anat evolucionant: Van provar una primera variant del sistema a botigues petites de la capital catalana. Ara fan una proposta per a grans cadenes, on hi ha problemes de congestió a les cues, i sense necessitat de descarregar cap 'app'.Segons l'empresa emergent barcelonina, amb el sistema actual només cal accedir a una pgina web des del navegador del mbil i escanejar l'etiqueta del producte amb la cmera. El pagament es pot sincronitzar amb 'Apple Pay' o 'Google Pay' o bé es fa escanejant el número de la targeta amb la cmera de l'smartphone' o introduint-lo manualment."Volem que puguis comprar sense registrar-te. Només et demanem el correu electrnic per enviar-te el tiquet de compra. Després, si vols, tens l'opció de fer-te un usuari", han concretat. L'empresa emergent també ha dissenyat altres solucions per fusionar la compra online i física, tot i que concreten que actualment estan centrats en desenvolupar el sistema Buy Yourself Go.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés